Comparativ cu trimestrul anterior, volumul de trafic de spam în trimestrul al treilea din 2012 a sc?zut cu 2,8 puncte procentuale ?i a ajuns la 71,5%, spun speciali?tii de la Kaspersky Lab. De asemenea, exper?ii au observat o cre?tere semnificativ? a cantit??ii de e-mail-uri d?un?toare, de la 3% la 3,9%, aceasta fiind o alt? tendin?? a anului.
Sc?derea fluxului de spam în trimestrul al treilea poate fi justificat?, într-o oarecare m?sur?, prin tradi?ionala sc?dere a activit??ilor de business în perioada verii.
O alt? cauz? pentru aceast? tendin?? este ?i trecerea treptat? a mesajelor publicitare de la e-mail la alte medii, precum bannerele online, re?elele sociale, serviciile de cupoane ?i publicitatea contextual?, mai concluzioneaz? speciali?tii de la Kaspersky. Astfel, în ciuda unei u?oare cre?teri a activit??ii în septembrie, tendin?a general? de sc?dere a frecven?ei spam-ului a r?mas. Tendin?a publicitarilor de a se distan?a - cu mesajele lor legitime de promovare a produselor ?i serviciilor - de mesajele de spam, a declan?at, inevitabil, o cre?tere a spam-ului infrac?ional. Acesta din urm? con?ine documente ata?ate d?un?toare, reclame pentru bunuri interzise sau activit??i frauduloase. În trimestrul al treilea al anului 2012, infractorii cibernetici ?i-au demonstrat din nou ingeniozitatea, deghizându-?i mesajele de tip spam în notific?ri oficiale. Printre e-mail-urile false pe care exper?ii Kaspersky Lab le-au descoperit s-au num?rat mesaje care p?reau a fi trimise de c?tre furnizori de hosting, institu?ii bancare, re?ele sociale, magazine online ?i alte servicii.
Furnizorii de spam au profitat ?i de popularitatea serviciilor de reduceri, pentru a distribui link-uri ?i documente ata?ate d?un?toare. Binecunoscutul serviciu de reduceri Groupon a fost afectat de aceast? practic?: e-mail-uri care copiau notific?rile oficiale ?i noile oferte ale companiei fiind trimise c?tre destinatari ne?tiutori, care erau redirec?iona?i c?tre o adres? d?un?toare cu exploit-uri.
Distribuirea geografic? a fluxului de spam În trimestrul al treilea al anului 2012 au ap?rut mai multe schimb?ri în împ?r?irea geografic? a surselor de spam. Potrivit Kaspersky Lab, printre ??rile care au ie?it în eviden?? pentru trimiterea celei mai mari cantit??i de spam s-au num?rat Statele Unite, cu peste 27% din totalul de mesaje spam trimise. Acest procent a dus la pozi?ionarea Statelor Unite pe locul al doilea în top, dup? Asia – liderul tradi?ional – care a fost responsabil? pentru aproape jum?tate dintre toate mesajele spam trimise în lume (49,50%). Europa Occidental? (6,86%) a dep??it Europa de Est (3,64%) ?i a ocupat locul al patrulea în clasament, imediat dup? America Latin? (7,34%), care a ocupat locul al treilea.