Unei bucureştence i-a fost suspendat serviciul de telefonie mobilă după ce a refuzat să mai plătească abonamentul de internet oferit de aceeaşi companie.
O clientă a companiei Orange reclamă faptul că nu poate rezilia contractul de internet cu această companie, chiar dacă nu poate folosi acest serviciu din cauza vitezei de conexiune.
Mai mult, după ce clienta a refuzat să mai plătească abonamentul de internet, firma i-a suspendat şi serviciul telefonic, în ciuda faptului că acesta era plătit la zi.
Reprezentanţii Orange susţin că serviciile sunt "la pachet", pentru o administrare mai bună a contului, şi că în contractul încheiat cu clienţii se menţionează faptul că, în caz de neplată, se întrerupe abonamentul pentru tot pachetul.
"Nu mi s-a acordat dreptul să renunţ la abonament"
"În mai 2009 am încheiat un contract pe doi ani cu firma Orange pentru servicii de internet, iar pe lângă acesta mai aveam alte două contracte pentru servicii de telefonie de 11, respectiv 4 ani. Timp de şase luni internetul a mers foarte bine, după care mi s-a micşorat viteza de conexiune şi aproape că nu mai puteam deschide nicio pagină. Am dorit sa reziliez contractul pentru internet din acest motiv, însă Orange nu mi-a acordat dreptul să renunţ la abonament", povesteşte D.B, clientă Orange.
Din luna august nu a mai plătit factura pentru internet, continuând însă plata facturilor telefonice. Cu toate acestea, în data de 2 septembrie Orange i-a suspendat serviciul telefonic pe motiv de neplată.
Cauza: administrarea unitară a contului de client
Reprezentanţii companiei susţin că Serviciul Orange include absolut toate serviciile oferite de companie aceluiaşi client şi nu poate fi redus doar la serviciul oferit strict pe un contract în momentul încheierii acestuia.
"La semnarea unui contract de servicii, fiecare client este întrebat dacă mai deţine şi alte numere în reţeaua noastră pentru a putea oferi o administrare unitară a contului. Deoarece sumele facturate pentru cele trei contracte de servicii pe care le deţine clienta au fost acoperite doar parţial, accesul la servicii pentru toate cele trei contracte a fost suspendat, lucru stipulat în cadrul articolului 13", explică situaţia Cătălina Pîslaru, CSR Officer Orange.
Abuz sau nu?
Specialiştii în protecţia consumatorului susţin că, în condiţiile Legii 161/2010, Orange nu are dreptul de a refuza solicitarea clientului de a rezilia contractul. De asemenea, conform acestora, suspendarea serviciilor de telefonie reprezintă un abuz.
"În această situaţie, consumatoarea ar trebui să se adreseze comisariatului local pentru protecţia consumatorilor", afirmă Mihai Titichi, şef serviciu juridic al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor.
Dacă au fost încălcate dispoziţiile legale, firma Orange poate fi sancţionată.
"Am dorit să reziliez contractul pentru internet, însă Orange nu mi-a acordat dreptul să renunţ la abonament.", CLIENT ORANGE