O bucureşteancă reclamă faptul că nu îşi poate lua diploma de agent de turism deoarece institutul care organizează cursurile nu are suficienţi participanţi şi examinarea finală este amânată.
Adina Negrea a început cursurile de agent de turism la Institutul Eurocor din Bucureşti în urmă cu un an, însă nu le-a putut termina. Reprezentanţii institutului susţin că îşi rezervă dreptul să amâne ultima sesiune dacă nu au cursanţi, iar participanţii îşi pot lua banii înapoi. Număr mic de participanţi din cauza crizei
Adina a început cursurile de agent turism prin corespondenţă în septembrie 2009 (cursurile şi temele se trimit prin poştă), iar lunar, timp de cinci luni, a plătit 155,59 lei. Cursul s-a terminat în luna martie a acestui an, însă mai era nevoie de încă o săptămână care se finaliza cu un test. "După ce am luat prima diplomă am văzut că nu mă mai contactează nimeni, am sunat să văd când voi face ultimul curs şi mi s-a spus că în septembrie, pentru că nu sunt înscrişi cel puţin 10 cursanţi. Acum, în septembrie mi s-a spus că se amână pentru la primăvară. Practic, nu pot să termin cursurile, să-mi iau diploma şi să mă angajez", povesteşte femeia.
În cadrul Institutului Eurocor au loc două sesiuni pentru derularea programelor opţionale de perfecţionare: sesiunea de iarnă (februarie-martie) şi sesiunea de toamnă (septembrie-octombrie). Institutul îşi rezervă dreptul de a anula sau reprograma programele dacă numărul de absolvenţi înscrişi nu e de minimum 10 persoane.
Din aceeaşi categorie:
- "Nu pot folosi telefonul dacă nu achit internetul"
- "Mi-au furat 5.000 de lire sterline din geanta de la cală"
- "M-au anunţat că am câştigat după o lună"
"Din păcate, date fiind condiţiile economice actuale, pentru programul opţional de perfecţionare pentru absol venţii cursului de «Agent de turism» nu s-a primit numărul minim de înscrieri, aşa încât am decis anularea desfăşurării lui. Participanţii care au trimis formularele de înscriere pot opta pentru res tituirea integrală a sumelor achitate sau pentru înscrierea la o sesiune ulterioară", explică Corina Vasii, director de marketing Eurocor. Următorul program e stabilit pentru iarna lui 2011, însă nu există nicio garanţie că se va aduna numărul de înscrieri necesar.
Posibilă clauză abuzivă
"Dacă în contract este stipulat că firma îşi rezervă dreptul de a reprograma cursurile, iar acest lucru nu se face în termeni rezonabili, această clauză poate fi considerată abuzivă. Puteţi reclama problema la Comisariatul Local pentru Protecţia Consumatorilor, dar şi la Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor care a autorizat firma să desfăşoare astfel de cursuri", recomandă Elena Moise, avocat al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România.