Noul Picanto: piperat şi uşor nesărat, dacă nu-i accesorizat

Cel mai mic model comercializat de Kia în România are potenţial, dar păcătuieşte la capitolele preţ, respectiv, echipare standard, lăsând prea mult pe seama listei de opţionale.

O maşinuţă care se împăunează cu farurile sale de zi dotate cu tehnologie LED, un volan încălzit, un design semnat de "părintele" celebrului model Audi TT, o serie de motoare dintre cele mai puţin poluante şi o garanţie de şapte ani are un potenţial indiscutabil.

Noul Kia Picanto, pe care l-am testat recent pe drumurile din România, ar putea fi una dintre vedetele clasei mini, dacă nu ar păcătui, pe ici pe colo, măcar printr-un punct esenţial în vremuri de criză.

Cel mai mic şi, în acelaşi timp, cel mai nou autoturism Kia se descurcă mai mult decât decent în traficul citadin - arealul său tradiţional, dar riscă să lase indiferentă clientela cu cea mai mare sensibilitate pentru aspectul pecuniar, din cauza preţurilor pi perate.

Ca să pună capac, echiparea standard lasă prea multe pe seama listei de opţionale. Autoturismul asiatic de talie mică, prezentat, în premieră, la Salonul auto de la Geneva din martie, este comercializat în România (deocamdată doar în versiunea cu cinci uşi) la preţuri cuprinse între 9.448 şi 11.858 de euro, cu TVA inclusă.

O promoţie valabilă în această perioadă încearcă să mai dreagă busuiocul, cu reduceri care diminuează costurile de achiziţie până în intervalul 8.828 - 11.238 de euro.

După vechiul tipic german

Cea mai ieftină versiune aminteşte, prin nivelul de dotări, de maşinile germane de acum câţiva ani. Denumită "Base", aceasta propune ABS, şase airbaguri, servo direcţie, trip computer, volan reglabil pe înălţime şi banchetă fracţionabilă. Sistemul de aer condiţionat, geamurile (faţă-spate) şi oglinzile (încălzite) cu acţionare electrică, scaunul şoferului care poate fi reglat pe înălţime şi închiderea centralizată sunt disponibile abia în echiparea intermediară - "Classic". La peste 10.000 de euro.

Concurenţa, mai ieftină

Modelele concurente, Chevrolet Spark, Toyota Aygo sau Fiat Panda (actuala generaţie, nu cea prezentată luna trecută, la Salonul auto de la Frankfurt) oferă, în linii mari, dotări similare, dar la preţuri mai mici.

Întorcându-ne la comparaţia cu maşinile germane, să spunem că Picanto are o foarte bogată listă de echipamente opţionale. La preţuri de data aceasta populare: sistem de aprindere automată a farurilor pe timpul zilei (9 euro), pachet fumători (16 euro), tetiere active (48 de euro), scaune încălzite (81 de euro), centuri de siguranţă ajustabile pe înălţime (16 euro), airbag pentru genunchii şoferului (64 de euro), mufă USB (16 euro), bluetooth (48 de euro), comenzi audio pe volan (9 euro).

Suplimentar, cu costuri sensibil mai mari, se mai oferă: volan încălzit şi îmbrăcat în piele (145 de euro), ESC (controlul electronic al stabilităţii, 315 euro), trapă (355 de euro) şi climatronic (725 de euro).

Noul Kia Picanto poate avea sub capotă unul dintre cele două motoare pe benzină, complet noi, cu trei sau cu patru cilindri, care dezvoltă între 69 şi 85 de cai-putere. Agregatele sunt cuplate la o cutie de viteze manuală cu 5+1 trepte. Pentru doritori există şi o versiune dotată cu instalaţie GPL.

Dezinvolt şi comod, dar "însetat"

Evenimentul zilei a testat noul Picanto în configuraţia: motor cu trei cilindri 998 centimetri cubi (69 CP) - echipare Classic. Maşinuţa s-a mişcat cu suficientă dezinvoltură prin traficul aglomerat din Capitală şi s-a strecurat cu mare uşurinţă chiar şi în rămăşiţeţe unor locuri de parcare. O notă bună pentru levierul cutiei de viteze - unul dintre cele mai docile pe care le-am întâlnit în ultima vreme.

Direcţia, pe de altă parte, ar putea părea unora prea puţin asistată, mai ales pentru un model de oraş. Cea mai plăcută surpriză a venit însă din partea trenului de rulare - suplu şi silenţios, aşa cum nu găseşti întotdeauna nici în segmentele imediat superioare, B şi C. Compensează însă din plin motorul - foarte vocal, mai ales peste 3.000 rpm, acolo unde trebuie ţinut pentru orice situaţie care nu implică deplasarea în coloană.

Poate şi pentru că am încercat să obţinem tot ceea ce se putea de la el, consumul indicat de computerul de bord s-a situat cu mult peste cel specificat de producător.

Versiunea cu trei uşi a gamei Picanto se va alătura, într-un viitor încă nedefinit, ofertei Kia pentru ţara noastră. Preţurile acesteia ar trebui să fie ceva mai mici.

TESTE EVZ

Kia Picanto 1.0 Classic

Lungime/lăţime/înălţime: 3,59/1,59/1,48 metri Ampatament/masă proprie: 2,38 m/920 kg Capacitate rezervor/portbagaj: 35/200 (870) l Număr locuri/uşi: 2+3/5 Motor: benzină (trei cilindri, în linie), 998 cmc, 69 CP, 95 Nm, 99 g/km Transmisie: 2x4 (faţă), 5+1 M Performanţe: 14,4 s (0-100 km/h), 153 km/h (vit. max.) Consum oficial mixt: 4,2 l/100 km Consum în test: 6,5 l/100 km (minim), 10,1 l/100 km (maxim) Dotări (selecţie): airbaguri (faţă, laterale, cortină), ABS, aer condiţionat, geamuri şi oglinzi acţionate electric, servodirecţie, banchetă rabatabilă 60:40, trip computer, închidere centralizată, volan şi scaun şofer reglabile pe înălţime. Preţ cu TVA: 10.749 de euro (de listă), 10.128 de euro (ofertă)

ALTERNATIVE:

  • Chevrolet Spark 1.0 - 68 CP (Plus, cu aer condiţionat) - 9.445 de euro;
  • Toyota Aygo 1.0 - 68 CP (Terra Plus) - 9.882 de euro;
  • Fiat Panda 1.2 - 69 CP (Actual, cu aer condiţionat) - 9.300 de euro.

<iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/YBfKur4aI94" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Citiţi şi:

  • Primele imagini cu versiunea în trei uşi a noului Picanto
  • Maşinile mici atacă grupat trofeul "Maşina anului 2012" în Europa