Noul Audi A6 allroad, eleganţă şi forţă în cote aproximativ egale

Audi va expune, la Salonul auto de la Geneva din luna martie, a treia generaţie a "şalupei" bune la toate A6 allroad.

Dacă BMW are cele mai căutate SUV-uri din segmentul premium, Audi se poate lăuda cu cel mai elegant model cu abilităţi offroad din zona de fiţe.

Este vorba de A6 allroad, "o brută cu papion" ajunsă la a trei generaţie.

Acestea sunt primele imagini oficiale care ne permit să evaluăm noul model Audi.

Producătorul german va expune noul A6 allroad la Salonul auto de la Geneva din luna martie.

A treia generaţie a elegantului şi, în acelaşi timp, potentului model teuton este doar cu câţiva milimetri mai mare decât versiunea Avant a gamei A6 (din care este derivat), dar dispune de o gardă la sol superioară cu şase centimetri – utilă pentru accesul pe diferite tipuri de teren. Principala diferenţă între A6 allroad şi A6 Avant este suspensia pneumatică adaptivă a celui dintâi, care poate coborî garda la sol cu 15 milimetri (petru o mai bună stabilitate la viteze mari) şi o poate ridica cu 35 de milimetri (facilitând traversarea unui teren accidentat) prin simpla apăsare a unui buton.

Dintre cele patru versiuni (toate cu quattro) care vor fi disponibile în momentul lansării comerciale - programate tot în primăvară - trei vor avea sub capotă motorul turbodiesel 3.0 TDi cu şase cilindri dispuşi în V.

Două dintre cele patru motorizări (una fiind "benzinarul" 3.0 TFSI) se laudă cu peste 300 de cai-putere.

Doar Volvo mai oferă un model oarecum similar, este vorba de break-ul supraînălţat XC70.

În Germania, piaţă pentru care a fost deocamdată comunicat, preţul de bază al noului Audi A6 allroad "va sări" binişor de 50.000 de euro.