Grila propusa pentru taxa de inmatriculare reduce cuantumul acesteia cu pana la 50% pentru masinile Euro 4 si Euro 1.
Romanii vor plati aproape de doua ori mai putin pentru inmatricularea unui autoturism second-hand cu motorizare Euro 4, in comparatie cu suma pe care trebuie sa o achite in prezent, potrivit noii grile de calculare a taxei propusa de Ministerul Economiei si Finantelor. Si pentru masinile Euro 1 sau Non Euro mai vechi, valoarea taxei scade cu aproximativ 20-30%, conform Agentiei Mediafax, care citeaza surse din Ministerul Mediului.
Singurele categorii de masini dezavantajate sunt cele Euro 2 sau Euro 3, in cazul carora valoarea taxei se reduce cu foarte putin sau creste chiar fata de grila initiala, in functie de vechime sau de capacitatea cilindrica a autovehiculului.
„Nu este o solutie extraordinara”
Adoptarea acestei noi metode de calcul depinde insa de parlament, care poate amenda si modifica propunerea guvernului. „Totul depinde acum de raspunsul Comisiei Europene.
Daca reactia Comisiei va fi una pozitiva, atunci cu siguranta aceasta grila va fi adoptata lejer, chiar daca nu e o solutie extraordinara”, ne-a declarat presedintele Comisiei de finante din Camera Deputatilor, Mihai Tanasescu.
Executivul de la Bruxelles a declansat deja o procedura impotriva Romaniei din cauza actualei grile de calcul pentru taxa de inmatriculare, insa nu a dat inca un raspuns cu privire la noua valoare, cu toate ca ministrul economiei, Varujan Vosganian, a trimis o scrisoare de informare in acest sens. Pana cand parlamentul va lua o decizie, in vigoare ramane vechiul sistem de calcul pentru taxa second-hand.
Noua propunere a Ministerului Finantelor nu rezolva problema discriminarii intre posesorii romani si straini de masini, asa cum a fost ea amendata de Comisia Europeana. Astfel, daca un roman vinde o masina second-hand unui alt cetatean roman nu se plateste taxa, dar daca vanzatorul este cetatean UE si cumparatorul roman, aceasta taxa este perceputa.