Producatorul finlandez a lansat sase modele pentru "buzunare subtiri".
Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, a lansat sase noi modele destinate celor cu posibilitati financiare reduse, informeaza Reuters. Astfel, Nokia ataca o nisa de piata neexploatata suficient pana in acest moment.
„Ne asteptam sa vindem noile telefoane in numar mare. La aceste preturi, cele mai multe volume sunt comandate deja, atat pe pietele dezvoltate, cat si pe cele emergente”, a spus Kai Oistamo, seful Diviziei de telefoane mobile de la Nokia.
Cel mai performant model al noii game, Barracuda (Nokia 2630), este mai subtire de 10 milimetri, fiind astfel din acest punct de vedere comparabil cu majoritatea modelelor rivale. Pretul sau de productie este de aproximativ 80 de euro.
Barracuda a fost prezentat de Oistamo la o intalnire cu investitorii, la sfarsitul anului trecut, pentru a le calma acestora ingrijorarile privind un eventual esec pe piata al unui model subtire Nokia. Conceptul a fost insa primit cu entuziasm. „A fost un semn de schimbare in modul in care vom gandi pe viitor”, a adaugat Oistamo.
Noua oferta
Noua serie mai include si telefoanele Nokia 1200 si Nokia 1208, cu preturi de 35, respectiv, 40 de euro, care le sunt destinate celor cu posibilitati financiare limitate din tarile sarace sau aflate in curs de dezvoltare.
Alte modele lansate sunt Nokia 1650, 2669 si 2760. Ele beneficiaza de functii peste cele de baza si de un design imbunatatit. Compania finlandeza acopera mai mult de o treime din cererea de telefoane mobile de pe piata mondiala.
Are o pozitie solida pe pietele aflate in curs de dezvoltare, insa pe cele dezvoltate are competitori seriosi in companiile Motorola si Samsung. Una dintre cheile succesului pentru Nokia in telefonia mobila a fost gama larga de produse destinate paturilor sociale cu venituri mici si medii.