„Imbogatitii din salariu” prefera sa continue munca si sa se integreze in comunitatile clasei de mijloc.
Numarul americanilor care devin milionari creste considerabil in fiecare an, insa noii imbogatiti din Statele Unite se feresc sa intre in lumea elitelor, preferand sa adere la valorile clasei de mijloc. La aceasta concluzie au ajuns doi experti in studierea averilor private - Lewis Schiff si Russ Alan Prince. Potrivit acestora, numarul americanilor ale caror averi sunt cuprinse intre unu si zece milioane de dolari a ajuns la 8,4 milioane de familii. Cifra milionarilor creste anual cu 15%.
Aceste date sunt cuprinse intr-o carte semnata de cei doi experti, numita „Milionarii Clasei de Mijloc: Ascensiunea noilor imbogatiti si modul in care acestia schimba America”, pentru care Schiff si Prince au studiat modul de viata a 3.600 de persoane. 600 dintre persoanele vizate de cercetare fac parte din randurile milionarilor, restul de 3.000 fiind din clasa mijlocie. Discutand cu milionarii, specialistii au descoperit ca 89% dintre acestia sunt de parere ca oricine poate sa faca avere prin munca asidua.
Asimilati in comunitate
Americanii care ajung la aceste performante financiare nu simt insa nevoia sa epateze. Lucreaza in continuare 70 de ore pe saptamana, se dedica familiei, iar 77% dintre ei isi aleg cartierele in care locuiesc in functie de cat de bune sunt scolile din zona, astfel incat copiii lor sa aiba parte de o educatie corespunzatoare.
„Sunt oameni din clasa mijlocie, care traiesc in comunitate si nu se izoleaza de ceilalti."
Lewis Schiff a ajuns la concluzia ca milionarii din clasa de mijloc au patru caracteristici principale: muncesc din greu, comunica foarte bine cu ceilalti membri ai colectivului in care lucreaza, nu se dau batuti in fata esecurilor si stiu sa intre in circuitul financiar.
CINE DICTEAZA MODA
Iahturile, accesoriul preferat
Expertii spun ca noii milionari influenteaza puternic modul in care toata clasa de mijloc isi cheltuieste banii, impactul fiind simtit mai ales in ceea ce priveste ambarcatiunile, bijuteriile sau alte produse mai costisitoare. De pilda, Grant Skeens, presedintele companiei de iahturi LYL, a declarat ca cererea de ambarcatiuni cu o lungime de peste 24 de metri, care costa circa un milion de dolari, creste cu 15% pe an.