Noi reguli în Codul Rutier 2021. Cum trebuie să fie depășiți bicicliștii. Aceștia vor fi privilegiați

Bicicli(Marian Vilau/Adevarul)

Până acum distanţa laterală recomandată la depăşirea unei biciclete era de minimum 1,5 m, dar Codul rutier a modificat câteva reguli, iar bicicliștii vor fi privilegiați pe șosea.

A fost publicată în Monitorul Oficial HG 1075 / 2021 care prin Art. I. modifică Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, prevăzând printre altele, ca la articolul 118, alineatul (2), care până acum avea formularea „se recomandă ca la depășirea unei biciclete distanța laterală să fie de minimum 1,5 m” se modifică și va avea următorul cuprins:

La ce trebuie să fie atenți șoferii

„(2) Pentru asigurarea distanței laterale de siguranță, la depășirea unei biciclete sau a unei trotinete electrice conducătorii de autovehicule, altele decât cele care se deplasează pe două roți, realizează această manevră prin trecerea peste marcajul longitudinal de separare a sensurilor de circulație ori de separare a benzilor pe același sens, cu cel puțin jumătate din lățimea autovehiculului atunci când viteza acestuia de deplasare este mai mare de 50 km/h, sau cel puțin prin încălcarea acestor marcaje atunci când viteza de deplasare este de cel mult 50 km/h”.

Bicicliștii au cerut ca noile reguli să fie că în celelalte state, varianta standard de 1.5m sau 1m.

„Pentru că nu s-ar putea estima clar și că în caz de contestare în instanță, cei sacționați au șanse mari de câștig, s-a ajuns la o variantă care are un reper fizic clar și anume axul drumului. Conștientizez ca sunt necesare multe schimbări în legislație ca să fim în siguranță și să nu fim țara din Europa cu cele mai multe victime“, a precizat Daniel Sărdan, președintele  clubului Nomad, potrivit focuspress.ro.

Biciclist, bicicleta, sosea, strada, oras, Bucuresti, Piata Constitutiei, Parlament, bulevard, masini

Bicicliștii au protestat în urmă cu o lună

Bicicliştii din Bucureşti au organizat un protest, sub sloganul ”Vrem oraşe pentru oameni”. Aceștia au luptat pentru :

- Accesibilizarea trotuarelor pentru ca ele să poată fi utilizate de pietoni, nu ca locuri de parcare pentru maşini

- Benzi unice pentru transportul public •

- Publicarea unui calendar oficial care să conţină angajamentele anuale ale PMB pentru realizarea infrastructurii de transport alternativ

- Transparenţă în cheltuirea banului public

-  Iniţierea şi susţinerea unui dialog real cu cetăţenii pe temele de interes public

Potrivit bicicliștilor, conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) adoptat de PMB încă din 2017, Bucureştiul ar trebui să aibă cel puţin 250 de kilometri de trasee dedicate transportului alternativ până în 2030.