Nimeni nu-şi asumă vina pentru bagajele deteriorate

Conform regulamentelor de zbor, compania aeriană poartă reponsabilitatea despăgubirii clienţilor pentru bagajele deteriorate în timpul călătoriei.

În realitate, operatorii pornesc anchete interminabile în momentul când primesc astfel de reclamaţii. "Am avut de mai multe ori astfel de probleme atât la cursele Wizz Air, cât şi la cele ale Blue Air. În urma unor zboruri externe bagajele mi-au fost deteriorate. Nimeni nu şi-a asumat vina pentru această pagubă", ne-a declarat Răzvan M.

Răspundere limitată

Reprezentanţii companiilor aeriene ne-au declarat că operatorii îşi vor asuma pierderile doar în urma verificării atente a situaţiilor prezentate de clienţi şi doar în anumite condiţii.

"Reglementarile Europene, aplicabile şi în România, pe care Wizz Air le respectă, specifică în mod clar procedurile ce trebuie urmate în cazul deteriorării sau pierderii bagajelor. Fiecare pasager care întâmpină astfel de probleme poate formula o cerere scrisă ce va fi soluţionată în conformitate cu situaţia specifică", ne-a explicat Daniel Amzăr, responsabil PR pentru Wizz Air.

"Vom fi răspunzători doar pentru pagubele care se produc în timpul zborului sau pe segmentele de zbor unde codul nostru (JOR) apare în chenarul companiei de transport, pe biletul electronic pentru acel zbor sau segment de zbor", ne-a explicat şi Florentina Tatu, director PR & Advertising la Blue Air.

Conform codului drepturilor pasagerilor reglementat de Comisia Europeană, a cărui aplicare e supravegheată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, pentru deteriorarea şi pierderea bagajelor companiile aeriene pot asigura despăgubiri cu o valoare maximă de 1.200 de euro.

"Fiecare pasager care întâmpină astfel de probleme poate formula o cerere scrisă.", DANIEL AMZĂR, responsabil PR Wizz Air