Cumpărarea Umbro i-a adus producătorului de haine sport un portofoliu de zeci de echipe de fotbal pentru care va furniza echipamente.
Cel mai mare producător de echipament sportiv din lume, Nike, a anunţat ieri că a preluat furnizorul de tricouri pentru naţionala de fotbal a Angliei, Umbro. Preţul pe care l-a oferit Nike pe pachetul majoritar al companiei britanice este de 415 milioane de euro (285 de milioane de lire sterline), cu 61% mai mult decât valoarea la care erau cotate acţiunile Umbro în urmă cu câteva zile.
În cadrul negocierilor, Umbro a primit consultanţă din partea JP Morgan Cazenove, în timp ce Merrill Lynch a acordat consultanţă firmei Nike.
Pentru britanicii de la Umbro, preluarea este „un pas important“, mai ales că Nike a anunţat investiţii de proporţii pentru dezvoltarea brandului. Pe de altă parte, în urmă cu câteva săptămâni, Umbro a anunţat pierderi mari din cauza vânzărilor slabe înregistrate la copiile după tricourile fotbaliştilor din naţionala Angliei.
O revenire spectaculoasă nu era prevăzută în perioada următoare, iar pierderile urmau să crească în cazul în care Anglia ratează calificarea la Campionatul European de Fotbal din 2008. Mai mult, nici strategia britanicilor de la Umbro de a se extinde pe plan internaţional, pentru ca rezultatele financiare să nu fie afectate de perioadele în care nu sunt competiţii europene sau mondiale, nu a dat rezultate.
Preţ justificat
Chiar şi în aceste condiţii, preţul pentru preluarea Umbro nu este considerat ca fiind prea mare pentru oficialii Nike datorită faptului că americanii îşi întăresc poziţia de top în clasamentul producă torilor de echipamente pentru echipele de fotbal.
„Cumpărarea Umbro clarifică poziţia noastră de lideri pe piaţa echipamentelor de fotbal şi vrem să investim în continuare în dezvoltarea mărcii Umbro. Am pus o ofertă avantajoasă pe masa conducerii companiei, sumă care aduce avantaje ambelor părţi“, a declarat Eunan McLaughlin, vicepreşedintele Nike, citat de Reuters.
Acesta a confirmat că Nike nu are de gând să modifice nimic din înţelegerea pe care compania britanică o are în prezent cu echipa Angliei.
În prezent, Umbro furnizează echipamente pentru naţionalele de fotbal ale Angliei, Irlandei, Norvegiei şi Suediei, pentru şase echipe din prima ligă engleză şi pentru alte 100 de echipe profesioniste de fotbal din întreaga lume.
Nike este cel mai mare producă tor mondial de haine şi încălţăminte sport, cu o cotă de peste 30%, fiind urmat de Adidas şi Reebok, ambele companii cu o cotă de piaţă însumată de 28%.