Surprize de la Netflix. Ce îi așteaptă pe abonații din România

Netflix. Sursa foto: Arhiva EVZ

Măsurile anti-partajare ale Netflix au dat roade, aducând un avans semnificativ de aproximativ 6 milioane de abonați în al treilea trimestru. Înainte de raportarea câștigurilor de miercuri, 18 octombrie, gigantul serviciului de streaming pregătește terenul pentru noi măsuri.

Netflix a evitat să urmeze exemplul rivalilor săi, cum ar fi Walt Disney, care au majorat prețurile abonamentelor fără reclame în acest an. În schimb, platforma de streaming a implementat restricții asupra partajării parolelor în afara gospodăriilor.

Și asta pentru a atrage un public potențial de peste 100 de milioane de telespectatori care utilizează serviciul fără a avea propriul abonament. Numai că, acum, se preconizează că și platforma Netflix va crește prețurile la abonamente.

Platforma Netflix, așteptată cu o nouă mișcare strategică pentru creșterea abonaților

După încheierea grevei actorilor de la Hollywood, Netflix ia în considerare posibilitatea de a majora prețurile.

La cinci luni de la declanșarea grevei care a zguduit industria de divertisment, Writers Guild of America (WGA) a semnat săptămâna trecută un nou contract cu marile studiouri.

Netflix seamănă acum foarte mult cu o companie de utilităţi, pe multe pieţe. Provocarea de a fi etichetată ca o companie de utilităţi este modul în care o companie în curs de maturizare continuă să găsească creştere”, au spus analiştii de la Bernstein.

Compania de streaming a reușit să reziste cu brio în fața grevei. Și asta datorită extinderii sale internaționale semnificative și a unei biblioteci bogate de conținut.

După un start mai puțin energic a opțiunii sale de abonament cu reclame, introdusă anul trecut, analiștii prognozează că Netflix va implementa creșteri de preț pentru această categorie în lunile următoare.

Acest pas ar avea scopul de a încuraja mai mulți abonați să migreze către nivelul superior. Mai exact, acolo unde publicitatea contribuie la generarea de venituri mai consistente per utilizator.

Netflix. Sursa: dreamstime.com

Mai multe reclame pentru utilizatorii platformei

Până în prezent, majoritatea noilor abonați Netflix care s-au înscris după restricționarea partajării parolelor au ales variantele de abonament fără reclame, au afirmat experții.

Planul standard cu reclame al companiei are un cost de 6,99 dolari pe lună, în timp ce variantele fără reclame pornesc de la 15,49 dolari.

„Folosind aceste tactici, Netflix îşi va dubla probabil numărul de spectatori susţinut de reclame, anul viitor”, a declarat analistul Insider Intelligence Ross Benes.

Se preconizează că compania va intensifica afișarea de reclame utilizatorilor săi în viitor, încercând să ajungă la nivelul companiilor concurente.

În trimestrul al treilea, încheiat în septembrie, se estimează că abonamentele cu publicitate vor aduce venituri de aproximativ 188,1 milioane de dolari. Însoțite de adăugarea a 2,8 milioane de abonați, conform proiecțiilor de la Visible Alpha.

Veniturile din al treilea trimestru au înregistrat o creștere estimată de 7,7%, atingând suma de 8,54 miliarde de dolari. Aceasta reprezintă cea mai rapidă expansiune în ultimele cinci trimestre.

Performanța remarcabilă a fost alimentată de seriale de succes. Printre acestea se numără ultimele sezoane ale producțiilor „Sex Education” și „Virgin River”.