Nestle, profit de 26,3 miliarde de euro în 2010

Cel mai mare producător mondial din industria alimentară, Nestle, a afişat un profit net de 26,3 miliarde de euro în 2010, rezultatele pozitive datorându-se în mare parte vânzării grupului Alcon către Novartis.

Profitul înregistrat de Nestle a depăşit estimările analiştilor, notează presa internaţională. Consumatorii au cumpărat mai multă cafea Nespresso şi pizza DiGiorno, astfel că vânzările companiei au crescut cu 6,2% în 2010, faţă de 4,1% în 2009. Analiştii prognozau un avans al vânzărilor în 2010 de 5,4%.

Majorarea preţurilor au condus la creşterea vânzărilor Nestle cu 1,6%. Aproape trei sferturi din veniturile gigantului provin din comercializarea a 30 de branduri, printre care cele de cafea instant, de produse destinate animalelor şi cofetărie.

Ca urmare a scumpirii materiilor prime, Kraft Foods, al doilea mare producător din industria alimentară din lume, şi-a revizuit în scădere estimările privind câştigurile pe 2010. Ocupantul locului al treilea, Unilever, a anunţat că impactul scumpirii materiei prime se va resimţi în 2011.