NEREGULI LA TVR: Romina Surugiu si Radu Carp spun că nu știu cum s-a achiziționat contractul de servicii de sondare a opiniei publice și de ce s-a ales CURS SRL

Programul de cercetare de tip „exit poll” costă peste 25.000 de euro și poate fi aprobat doar în Consiliul de Administrație.

Romina Surugiu si Radu Carp, membri ai Consiliului de Adminstratie al TVR, ii cer intr-o scrisoare deschisa directorului general interimar al televiziunii, Stelian Tanase, ca in urmatoarea sedinta a CA al TVR sa se puna in discutie a modului în care conducerea executivă a SRTV a aprobat achiziţia de servicii de sondare a opiniei publice și a unui program de cercetare de tip exit poll pentru alegerile europarlamentare din 25 mai 2014.

Către membrii Consiliului de Administrație al SRTV Stimați colegi,   Vă solicităm prin prezenta scrisoare deschisă să acceptaţi discutarea, în proxima şedinţă a Consiliului de Administraţie al SRTV, a modului în care conducerea executivă a SRTV a aprobat, fără o discuție în Consiliul de Administrație, achiziţia de servicii de sondare a opiniei publice și a unui program de cercetare de tip exit poll pentru alegerile europarlamentare din 25 mai 2014. Serviciile menționate au fost achiziționate de la Centrul de Sociologie Urbană şi Regională – CURS SRL, în urma unei selecții de oferte, care nu ne-a fost prezentată în CA. Conform procedurilor interne, orice tip de achiziție care depășeste ca sumă 25.000 de euro poate fi aprobată doar de Consiliul de Administrație. În cazul de față, suspectăm faptul că suma plătită de SRTV depășeste cu mult plafonul menționat. Ca argument, amintim că, la alegerile generale din 2012, servicii similare furnizate către SRTV tot de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională – CURS SRL au costat peste 25.000 de euro, adică peste plafonul pe care îl poate aproba Comitetul Director al SRTV. Menționăm că în noiembrie 2012, Consiliul de Administrație a aprobat achiziționarea de servicii de sondare a opiniei publice printr-o licitație publicată pe SEAP. Pentru achiziția din 2014, nu avem suficiente date care să ateste modul în care s-a atribuit contractul către CURS SRL (încredințare directă, selecție de oferte, licitație prin SEAP). Cu deosebită considerație, Radu CARP Romina SURUGIU După ora 21.00, trei televiziuni au prezentat date ale exit-poll-urilor. Conform informațiilor deținute de reportervirtual.ro, pentru un exit-poll s-au cerut între 40.000 și 50.000 de euro.

TVR – sondajul făcut de CURS și Avangarde (insitutul de sondare condus de sociologul Marius Pieleanu)

Antena 3 – sondajul făcut de Operations Research și CCSB (institut care a fost condus de Mirel Palada, acum purtător de cuvânt al Guvernului)

România TV – sondajul făcut de CSCI, institut condus de Dan Sultănescu, consilier al primului-ministru Victor Ponta.