Audiență record pentru TVR luni seară, când Naționala României U21 și-a asigurat un loc și în semifinalele competiției și la viitoarea olimpiadă. Meciul U21 cu Franța a fost cea mai urmărită partidă a unei reprezentative a României din acest an.
Rezultatele pozitive ale României U21, prin calificarea în semifinalele compeției plus un loc la următoare olimpiadă, au crescut audiența Televiziunii Române. Aproape 2,6 milioane de telespectatori au urmărit meciul la nivel național. În minutul de aur de la 22:48, peste trei milioane de români îi urmăreau pe Pușcaș, Radu, Hagi, Cicâldău și Coman.
Prin comparație, meciul Suedia - România, al Naționalei Seniorilor, dat de Pro TV în martie, a avut 2,4 milioane de români pe post.
Cifre bune și pe publicul tânăr: aproape 50% cotă de piață pe segmentul comercial. Ce înseamnă? Că aproape jumătate dintre tinerii care aveau televizoarele deschise se uitat la meciul "Micilor tricolori" de pe TVR 1.
Micii tricolori s-au calificat în semifinalele Campionatului European Under-21, după remiza albă cu Franța (0-0) și a încheiat meciurile din faza grupelor cu șapte puncte.
Pe langă prezența în faza eliminatorie a competiției, România a reușit să se califice și la Jocurile Olimpice din 2020 de la Tokyo. România va întâlni Germania în semifinala care se va juca joi, 27 iunie, de la ora 19:00. TVR 1 și TVR HD vor transmite meciul.
Paginademedia.ro a prezentat audiențele posturilor TV pe intervalul meciului Franța - România U21 (22.00-23.55):
Național. Aproape 2,6 milioane de români s-au uitat, în fiecare minut, la meciul dintre Franța și România, pe TVR 1. Cifrele postului public au fost de peste trei ori mai mari decât următorul post TV, Pro TV (730.000 media). Au urmat, în clasament, Kanal D (660.000) și Antena 1 (450.000).
Vârf național: 3,1 milioane de români, la 22.48 (17,1 rating și 39,4 cotă de piață).
Urban. Un milion și jumătate de telespectatori de la orașe a avut partida selecționatei U21. Audiența TVR a fost de cinci ori mai mare decât a Pro TV și a Kanal D și de șapte ori peste Antena 1.
Vârf urban: 1,77 milioane de telespectatori la 22.48 (18,6 rating și 42,1 cotă de piață)
Comercial. Tinerii au ales, aseară, selecționața tinerilor: o cotă de piață de 46,1% pe publicul comercial, ceea ce înseamnă că aproape jumătate dintre cei între 18 și 49 de ani care se uitau la televizor erau pe meciul Franța, România, de pe TVR 1.
În cifre absolute: Aproape 700.000 de telespectatori între 18 și 49 de ani pe minut, la meci, de aproape patru ori mai mulți decât la Pro TV.
Vârf comercial: 835.000 de telespectatori la 22.48 (19,5 rating și 50,7 cotă de piață)