Narcisa Iorga a tratat pe blogul său problema publicității politice și a ”abuzului în formă continuată a CNA”.
”Regula publicității politice este aplicată în toată Uniunea Europeană, așa cum este și regula limitării spațiului dedicat publicității comerciale la 12 minute într-o oră de emisie tv. Codul românesc al audiovizualului are două prevederi restrictive cu privire la publicitatea politică. Acest act normativ a fost adoptat de CNA însă primul care-l ignoră este tocmai CNA. Ultima oară a făcut-o ieri. Din această cauză, voi sesiza din nou Parlamentul cu privire la abuzul în formă continuată al CNA. În fața unor evidențe și a unei jurisprudențe, membrii CNA nu pot decide prin vot dacă aplică sau nu legea”, scrie Narcisa Iorga pe blogul personal.
Jurnalista oferă drept exemplu trei spoturi comerciale cu trei oameni politici diferiți: doi de la PSD, unul de la alt partid. Primele două sunt permise de CNA, cel de-al treilea nu: spot senator PSD Ecaterina Andronescu, spot senator PSD Darius Vâlcov, spot fost ministru PDL Monica Iacob Ridzi
În ședința publică din 29 mai 2014 s-a analizat autosesizarea inspectorului CNA din județul Olt cu privire la două clipuri publicitare politice inserate în calupuri de publicitate comercială pe două televiziuni locale aparținând aceluiași trust: Olt TV. ”Clipurile promovează acțiuni pe care le desfășoară senatorul PSD Darius Vâlcov: strângere de donații la cabinetul său parlamentar pentru copiii nevoiași, respectiv asigurarea de bilete la un concert de muzică ușoară a formației ABBA și a unei vizite la Palatul Parlamentului pentru pensionari” arată membra CNA.
”În raportul de monitorizare extrem de atent întocmit, dar care tocmai din acest motiv ar putea să atragă repercusiuni inspectorului local al CNA, se arată următoarele:
Chiar dacă nu se menţionează explicit partidul din care face parte (n.m. senatorul) şi aparent este vorba de acţiuni umanitare, difuzarea celor două clipuri în perioada campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare, în condiţiile notorietăţii domniei sale şi susţinerii explicite în această perioadă a candidaţilor alianţei PSD-UNPR-PC la Parlamentul European, conduce la un exerciţiu de imagine asimilat publicităţii politice, astfel că este posibilă încălcarea prevederilor Deciziei 220 ART. 140-(1) În perioada campaniei electorale, furnizorii de servicii media audiovizuale pot insera publicitate politică numai în calupuri separate şi marcate corespunzător.
Nu există, așadar, nicio urmă de îndoială cu privire la încălcarea legislației în acest caz. Totuși, membrii CNA Laura Georgescu, Viorel Vasile Buda, Christian Mititelu și Monica Gubernat au votat împotriva celei mai neînsemnate sancțiuni pe care am propus-o pentru acest caz: somație de intrare în legalitate, adică oprirea de la difuzare a acestor spoturi.”