Picturile şi sculpturile celebre pot fi vizionate prin intermediul paginilor de Internet ale muzeelor, care luptă să atragă masele.
Site-urile interactive ale muzeelor nu au dus la mutarea vizitatorilor exclusiv în lumea virtuală. „Toate muzeele şi în special cele de artă au realizat că Internetul e o metodă de a creşte numărul vizitatorilor”, spune Ford Bell, directorul Asociaţiei Americane a Muzeelor.
Dimpotrivă, cei care accesează pagina electronică unui muzeu au vizitat de două ori mai des muzeele, arată, un sondaj realizat recent de Institutul Muzeului şi al Serviciilor Bibliotecare (IMLS), citat de presa internaţională.
Unele muzee au pregătite filme de mici dimensiuni care pot fi descărcate de oricine pentru a fi urmărite pe media player portabil.
Muzeul de Artă Modernă din San Francisco a pregătit atât înregistrări video, cât şi interviuri audio cu artişti, restauratori sau vizitatori care îşi exprimă impresiile referitoare la operele de artă expuse.
(12:00)