Potenţialul cultural al muzeelor din Iaşi va fi promovat în primăvara anului 2011 printr-un proiect gândit de studenţii şi masteranzii de la Jurnalism şi Comunicare şi Relaţii Publice.
Ideile lor, câştigătoare ale concursului "team ADventure" propus de asociaţia studenţească "PRIME" Iaşi, vor fi puse în practică cu sprijinul financiar al unei agenţii de turism locale.
Tinerii care au gândit campania «Ia'ŞI respiră cultură» au la dispoziţie un buget de 1.000 de euro şi sarcina de a-i impulsiona pe studenţii din oraş să viziteze cele 17 muzee şi case memoriale din Iaşi.
"În perioada 28 aprilie-18 mai 2011 vom lansa mesaje publicitare în locurile publice şi în mijloacele de transport şi prin intermediul reţelelor de socializare menite să-i motiveze pe studenţi să meargă la muzeu şi să le stârnească interesul pentru bogăţia culturală a Iaşiului. Ne-am gândit să creăm şi un brand senzorial, un parfum pe care ei să-l regăsească la toate muzeele, cu note de mosc, vanilie şi brad, un parfum care să-i facă să simtă că aparţin acelui loc şi să-i determine să revină. Vom realiza şi nişte planşe pe care îşi vor lăsa amprenta cu vopsea acrilică, un semn că au promis că vor merge la muzeu. Planşele vor fi expuse şi în muzee, iar ei vor avea astfel ocazia să-şi viziteze amprenta şi să vadă la muzeu şi lucruri cu care se identifică", au explicat membrii echipei "Citadela", care au schiţat ideile de bază ale campaniei.
Muzeele din Iaşi ar putea fi promovate anul viitor în mediul studenţesc şi prin intermediul unui site bilingv, prin lansarea unui concurs de tip puzzle, cu indicii plasate în fiecare muzeu, pe care vizitatorii trebuie să le adune, sau prin organizarea unor baluri tematice la care accesul se va face în baza biletului de intrare la muzeu.