Reprezentanţii operatorilor din turismul românesc se plâng că industria locală a avut anul acesta un buget minim de promovare, dar reclamă şi lipsa unui Minister al Turismului, ori slaba implicare a primarilor în dezvoltarea acestui sector.
Turismul românesc are nevoie de o viziune coerentă pe termen lung şi un buget de promovare care să permită jucătorilor din piaţă să fie competitivi, a declarat astăzi preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Mohammad Murad, la deschiderea ediţiei de toamnă a Târgului de Turism al României (TTR).
“Turismul nu se face de azi pe mâine. Avem nevoie de un program, de o viziune, avem nevoie să fim conectaţi cu ţările care ne concurează. Este nevoie de o adevărată strategie de promovare, pentru că avem un mare potenţial turistic. Nu este normal ca bugetul de promovare să fie de două milioane euro, cât e nevoie să promovăm un salam. Este trist!”, a spus Murad. El a adăugat că în autorităţile responsabile de turism este nevoie de oameni pragmatici, “care să ştie de ce altora le merge bine şi nouă nu”.
Acesta a precizat că în turismul românesc sunt peste 160.000 de angajaţi, investiţiile făcute sunt de 2-3 miliarde de euro, iar acest domeniu este cartea de vizită a României. El a atras atenţia că, în prezent, gradul mediu de ocupare a hotelurilor din România, de 27-30%, este foarte mic, iar creşterea turismului în 2016 este sub potenţialul ţării. Murad a adăugat că investitorii se lovesc de multe ori “de un primar care nu înţelege şi ne împiedică să facem investiţii”.
La rândul său, Gabriel Zamfir, preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC), s-a plâns că autorităţile nu acordă suficientă atenţie turismului. “Sperăm ca noul Parlament să înţeleagă că e nevoie de un Minister al Turismului, care să se preocupe de acest domeniu”, a spus acesta.
Nicu Rădulescu, preşedintele Organizaţiei Patronatelor de Turism Balnear, a afirmat că pentru prima dată în acest an sectorul balnear românesc vine cu oferte de 5 stele: “E un progres mare făcut în ultimii trei ani. Unde relaţiile primăriilor cu investitorii au mers fost bune şi investiţiile s-au dezvoltat. Vine puternic din urmă şi turismul de wellness şi spa”.
Peste 230 de agenţii de turism şi tour-operatori din 14 ţări sunt prezenţi, în perioada 17-20 noiembrie, la ediţia de toamnă a Târgului de Turism al României (TTR) de la Romexpo.