Zeci de motociclişti constănţeni, membri ai Asociaţiei Seawolves, împreună cu poliţiştii de la Serviciul Rutier împânzesc, de câteva zile, străzile din oraş, oprind pentru câteva clipe şoferii care frânează miraţi. Conducătorii auto primesc fluturaşi care sunt lipiţi în oglinda retrovizoare a maşinilor, şi pliante prin care sunt atenţionaţi: „Motocicliştii există în trafic”, scopul campaniei fiind respectul reciproc în trafic.
Peste 5000 de materiale informative privind o conduită responsabilă în trafic a conducătorilor auto faţă de motocicliştii constănţeni dar şi de cei care vor invada litoralul începând din luna mai, vor fi distribuite până la jumătatea lunii octombrie la Constanţa. Campania este derulată de Ministerul de Interne în colaborare cu Poliţia Rutieră şi asociaţiile de motociclişti din ţară. În România există aproape 100.000 de motociclişti, conducătorii moto fiind implicaţi în 20% din accidentele grave. „Nu suntem văzuţi în trafic” invocă cei mai mulţi motociclişti. „Unii sunt un adevărat pericol, fac slalom printre maşini, merg cu viteză, să umble cu grijă şi ei, să nu se mai creadă zburători” este însă părerea unei şoferiţe.
Numai anul trecut, la Constanţa, au fost înregistrate 20 de accidente rutiere, în care au fost implicaţi motociclişti, soldate cu un deces, patru victime grav rănite şi alte patru cu răni uşoare. „Este nevoie de această campanie pentru că odată cu venirea primării numărul motocicliştilor este în creştere. E o creştere bruscă, şoferii şi-au pierdut deprinderea de a fi atenţi la faptul că în traficul rutier sunt autovehicule pe două roţi. Problema principală o reprezintă lipsa educaţiei rutiere care să asigure convieţuirea în trafic a motocicliştilor şi a condcătorilor auto”, spune şeful Biroului Rutier Constanţa, comisar Ciprian Sobaru.
Motocicliştii spun că este nevoie de o permanentă comunicare şi atenţionare în trafic, fiind conştienţi că şi în rândurile lor există „colegi mai tineri şi mai teribilişti” care nu respectă întotdeauna regulile de circulaţie. Reprezentantul asociaţiei Seawolves Constanţa, Florin Stoian, crede însă că "micile certuri în trafic" ar putea fi evitate dacă şoferii ar fi mai atenţi şi „am fi văzuţi în oglinda retrovizoare”. Iar vicepreşedintele Free Riders Bucureşti, Mihai Cioca, are soluţia, ” Împărţirea drumului şi respect reciproc a celor care sunt în trafic”, atenţionând însă că situaţia bicicliştilor este şi mai grea. „Spre deosebire de noi, şi din din nefericire ei, bicicliştii nu sunt auziţi”.