Pe pagina de internet a Municipalității a fost postat spre dezbatere publică planul urbanistic zonal privind continuarea bulevardului Uranus. Început de pe strada Buzești, după ce au fost demolate zeci de case, noua arteră, considerată Magheru 2, va fi continuată peste Dâmbovița, prin curtea Casei Poporului, și va ajunge până în Rahova. În timp ce președintele Asociației „Salvați Bucureștiul”, Nicușor Dan, susține că proiectul este ilegal și inutil pentru oraș, alți cetățeni cred că noua arteră va decongestiona traficul.
Mai marii Municipalității spun că noua arteră este necesară penstru a stabili o legătură între Palatul Parlamentului- Guvern- Aeroportul Internațional Otopeni- Piața Victoriei- Ministerul Apărării- Catedrala Mântuirii Neamului și Bulevadrul Prelungirea Ghencea. Denumită oficial „Diametrala Nord- Sud București”, noul plan urbanistic prezintă pe unde vrea Primăria Capitalei să construiască al doilea tronson al bulevardului Uranus, asta după ce primul a fost finalizat pe traseul: Buzești-Berzei- Vasile Pârvan. Potrivit documentației de urbanism al doilea tronson va continua pe traseul: Vasile Pârvan- B.P Hașdeu- Uranus. Noul tronson ar urma să ocupe, în total, o suprafață de aproxamativ 70 de hectare. Cum va artăta noul tronson:
- podul Hașdeu, care travesrează Dâmbovița, va fi lățit. Carosabilul va avea patru fire pe sens;
- Stabilirea pentru B.P Hașdeu a unui profil maxim de 42,3 metri, rezultat din: trotuare de minim 3 metri, carosabilul de la nivelul solului cu două fire pe sens;
- reglementarea circulației, prin introducerea unui sens giratoriu în intersecția dintre bulevardul Națiunilor Unite, strada Izvor și strada B.P Hașdeu;
- amplificarea profilului strada Izvor, astfel că strada va avea câte trei fire pe fiecare sens;
- traversarea incintei Palatului Parlamentului cu un tunel rutier subteran cu acces din strada B.P. Hașdeu la 71 de metri cota terenului și ieșire în strada Uranus la 86 de metri, cota terenului;
- rezolvarea intersecției dintre Calea 13 Septembrie și strada Uranus
- stabilirea pentru strada Uranus.
Nicușor Dan: Noul plan urbanistic continuă un proiect care a fost anulat în instanță Pus în dezbatere publică de câteva zile, proiectul este văzut diferit de cetățeni. În timp ce Nicușor Dan solicită dezbaterea noului Plan Urbanistic în ședințe publice, alții spun că este bun pe forum și să se facă. „Vă solicităm organizarea unei sedințe de dezbatere publică înainte de supunerea spre aprobare a Consiliului General al Municipiului București a proiectului Plan Urbanistic Zonal Dublarea Diametrala Nord Sud București Tronsonul II str. B. P. Hasdeu – str. Uranus – Calea Rahovei. 2. Vă comunicăm opoziția Asociației la acest proiect, pentru următoarele motive: - proiectul este ilegal, întrucât prelungește un proiect anulat irevocabil de instanța judecatorească - proiectul este ilegal, întrucât planșele acestuia nu figurează monumentele istorice - proiectul este ilegal, întrucât contravine Planului Integrat de Dezvoltare Urbană pentru centrul orașului - proiectul este neoportun, construind o veritabilă Cale a Victoriei Socialismului - proiectul este neoportun, prevăzând costuri cu care se pot rezolva probleme reale ale circulației în București, respectiv șoseaua de centură și podurile de trecere peste aceasta”, a scrie președintele Asociației Salvați Bucureștiul pe forumul unde se dezbate online planul urbanistic. Pe de altă parte un cetățean susține că, construirea bulevardului este un proiect util pentru București. „Practic se deschide o nouă variantă spre Berceni care ocolește centrul. Tot traficul în schimb va intra pe șoseaua Viilor care este deja pe inel, cu 2 benzi pe sens, stații de tramvai și mașini parcate pe carosabil cu toate că staționarea este interzisă. Acolo va fi dificil pentru că sunt blocuri de o parte și de alta și practic o bandă de circulație nu va putea prelua un trafic mare, în plus la Eroii Revoluției trebuie urgent pasaj”, scrie cetățeanul pe forum. Oprescu a promis că va reconstrui monumentele demolate. Nu a fost refăcut niciunul La sfârșitul anului trecut s-a finalizat primul tronson al diametralei Nord-Sud, Buzeşti-Berzei-Uranus. Cu privire la casele care au fost demolate în zonă, primarul general a spus că aceste demolări s-au făcut cu acte în regulă după ce s-a obţinut declasarea lor. „Acolo monumente istorice au fost Cinematograful Feroviar - Casa Rădulescu, Hotelul Marna, iar pe locul unde se afla Casa Eminescu era o placă pe care scria „Aici a locuit Mihai Eminescu'', a spus Oprescu. Edilul-şef a subliniat că obligaţia Primăriei Generale este aceea de a reface acele imobile care sunt amplasate imediat după Piaţa Virgiliu. El a spus că în acest sens există o aprobare de la Ministerul Culturii, iar când vor fi bani imobilele vor fi refăcute. Prima etapă a diametralei Nord-Sud a început cu amenajarea str. Berzei de la Piaţa Victoriei până la str. Occidentului, unde linia de tramvai este finalizată în proporţie de 90%, iar strada este în proporţie de 85%, rămânând neexecutată zona de racordare cu tronsonul doi, care în momentul de faţă se află blocat din cauza nedefinitivării soluţiei pentru trama stradală din zona Halei Matache. Potrivit directorului Direcţiei Infrastructură din Primăria Capitalei, Mădălin Dumitru, de la începutul anului 2013 s-au plătit constructorului 30 milioane de lei, dar acesta a executat, în realitate, lucrări în valoarea de 80 milioane de lei. Citiți și:
- Curtea de Apel Bucureşti: Bulevardul Uranus nu este de utilitate publică
- Noi demolări nocturne pentru bulevardul Uranus| FOTO
- Arhitecţii şi-au dat acordul ca bulevardul Uranus să treacă pe sub curtea Parlamentului