Salonul auto de la Geneva: Modelele viitorului, ambalate spectaculos

Conceptele prezentate la Salonul auto de la Geneva prefigurează apariţia unor autoturisme de serie cărora le va fi dificil să nu se facă remarcate.

Studiile evidenţiază, şi nu de ieri de azi, importanţa designului în decizia de cumpărare a unui autoturism nou. O reuşită la nivel tehnic, nişte servicii post-vânzare decente, chiar şi un preţ corect devin tot atâtea demersuri inutile, dacă maşina din showroom nu izbuteşte să atragă atenţia clienţilor.

Ediţia din acest an a Salonului auto de la Geneva se remarcă prin bogăţia stilistică şi numerică a conceptelor expuse, multe dintre ele precursoare certe ale unor modele care urmează a fi lansate peste puţină vreme. O altă categorie în care pot fi încadrate prototipurile prezente la standuri este aceea a studiilor de design – care trasează o direcţie estetică pentru viitoarele produse ale unei mărci şi setează aşteptările clienţilor.

Din primul grup – al viitoarelor modele – fac parte conceptele Audi RS3 Sedan (viitoarea berlină A3), Mazda Minagi (SUVul compact CX-5), Alfa Romeo 4C (urmaşul accesibil al supermodelului 8C Competizione), De Tomaso SLS (un concurent pentru BMW Seria 5 GT), Opel Zafira Concept (noua generaţie a monovolumului), Mini Rocketman (cel mai mic model Mini), Infiniti Etherea (model compact premium) şi Toyota FT-86 II (un coupe sport).

Încă şi mai spectaculoase, era de aşteptat, sunt conceptele futuriste de genul BMW Vision ConnectedDrive (un roadster ca o navă spaţială) sau Nissan ES Flow (o fantezie după modelul electric Leaf).

Într-o categorie aparte intră prototipul sobru Skoda Vision D, un studiu de design care marchează şi nu prea o schimbare de stil în gama producătorului ceh.