Noul Renault Clio poate fi deja comandat în România. Chiar dacă va apărea abia la toamnă. Cei care doresc să vadă maşina sunt invitaţi să privească nişte poze.
Constructorii francezi sunt într-o campanie frenetică de recucerire a publicului. Şi nu puteau face asta mai bine decât prin lansarea unor modele de clasă mică - segmentul pe care l-au dominat ani la rând. După Peugeot - cu 208 - a venit rândul lui Renault să acţioneze. A patra generaţie a gamei Clio va fi prezentată la toamnă, dar poate fi deja comandată în România. Cei interesaţi trebuie să ştie însă că primele comenzi vor fi onorate abia în octombrie. În general, mărcile premium obişnuiesc să le vândă clienţilor maşini pe care aceştia au apucat să le vadă doar în poze. Trei motoare, tot atâtea niveluri de echipare Noul Clio va avea un preţ minim de 10.200 de euro cu TVA, cu o mie mai puţin decât actualul model. Renault nu a subţiat lista de dotări, ci dimpotrivă. Versiunea de bază (Authentique) are airbaguri frontale şi laterale pentru şofer şi pasagerul din faţă, ABS şi ESP, card de acces şi demaraj, computer de bord, faruri de zi cu tehnologie LED, geamuri faţă şi oglinzi acţionate electric, tempomat şi volan reglabil pe două direcţii. În mod bizar, nu există un sistem audio şi, de-a dreptul nefericit, nici aer condiţionat. Un pachet opţional, care le conţine pe ambele, costă 800 de euro. Următoarele două versiuni (Expression şi Dynamique) adaugă o sumedenie de alte echipamente: aer condiţionat, proiectoare ceaţă, sistem MediaNav cu touchscreen (radio, navigaţie, bluetooth, USB, aux), jante din aliaj, senzori de ploaie şi de lumină, oglinzi pliabile electric. Nu cu mulţi ani în urmă, majoritatea acestor "bunătăţi" erau oferite doar de modelele premium. Noul Clio va fi lansat cu trei motorizări Euro 5: două pe benzină (1.2 - 75 CP, 0.9 TCe - 90 CP), una pe motorină (1.5 dCi - 75/90 CP). Toate versiunile au transmisie manuală cu 5+1 trepte. Clio este un model capital pentru Renault. Cele 305.000 unităţi comercializate anul trecut în Europa nu i-au permis, totuşi, să urce pe podiumul importantei clase B. Trei modele celebre s-au bucurat de un succes mai mare: Ford Fiesta, VW Polo şi Opel Corsa.
- Scăderea de preţ (1.000 €)
- ESP-ul oferit standard
- Greutatea redusă (o tonă)
MINUSURI
- Versiunea de bază nu are aer condiţionat
- Autocolant (300 €) mai scump decât sistemul multimedia (200 €)
- Lipsa unei cutii de viteze automate
<iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/huNYkCRVgrw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> CITIŢI ŞI:
- S-a inspirat Renault din designul VW pentru noul Clio?