Moby a oprit ploaia la B’Estfest

Artistul american a adus la Bucureşti un show plin de energie şi un solo de chitară în cinstea trupei Motorhead.

„Mulţumesc, mulţumesc, mulţumesc... mulţumesc”, a repetat Moby, parcă puţin sâsâit, după aproape fiecare melodie răs plătită de public cu aplauze puternice. „Toată lumea se simte bine? „V-am spus ce minunat este să revin în România? Şi... ce noroc avem că nu plouă, a remarcat, poate, unul dintre cei mai autocritici artişti prezenţi pe scena românească de la B’Estfest.

După ce spectatorii prezenţi în Ziua 1 a festivalului s-au delectat pe la terase cu mici şi bere şi în faţa scenelor cu rock de la Grimus, Les Elephants Bizarres şi de la „răii” Motorhead, ei au servit apoi un cocktail de jazz-blues-reggae, preparat de cântăreaţa Ayo, şi puţin pop german de la Polarkreis 18. Atât pentru cei veniţi la Romexpo încă de la amiază, cât şi pentru cei ce au ajuns mai târziu la festival, organizatorii au pregătit o gamă variată de stiluri, de la rock la techno, electro şi pop, regăsite în soundul electro al cântăreţului american Moby.

Ayo, fiica unui nigerian şi a unei românce de etnie romă, a mulţumit publicului cu care consideră că are „acelaşi sânge” şi nu a coborât de pe scenă până când nu i-a adus un tribut lui Michael Jackson. „Odată cu moartea lui, o parte din copilăria mea a murit”, a spus artista care a interpretat piesa „I Want You Back” a trupei Jackson 5. Ghid printre melodii

Aflat la a doua vizită în România, la 13 ani de la primul concert aici, Moby a urcat pe scenă în jurul orei 21.30, în acordurile electrice ale chitarelor, ale unei viori şi în compania a trei voci feminine la care s-au adăugat apluzele puternice ale unui public nerăbdător să asculte hituri precum „Mistake”, „Porcelain”, „Why Does My Heart Feel So Bad?”, „We Are All Made Of Stars” şi „Natural Blues”. Concertul a început în forţă cu piesa „Extreme Ways” şi pe toată durata lui, artistul a întrebat constant publicul dacă se simte bine, totodată având grijă săşi prezinte aproape fiecare piesă în stil propriu.

În public, atmosfera se încinsese suficient de tare încât, dacă ar fi venit o furtună, probabil că ar fi fost total ignorată. Nici micile băltoace rămase încă de la ploaia ce trecuse nu îi împiedica pe fani să danseze, fără să le pese dacă stropesc în jurul lor sau dacă vor ajunge acasă cu încălţămintea plină de apă. „Cu toate că acest cântec, care urmează, este despre ploaie, acum nu plouă”, a ţinut să remarce Moby, parcă satisfăcut că vremea a ţinut cu el, în introducerea piesei „Evening Rain”. Acorduri „politice” de chitară

Cum, înainte de a urca pe scenă, rockerii de la Motorhead au avut grijă să „rupă” boxele şi urechile spectatorilor, Moby a considerat că trebuie să continue, cumva, show-ul celor de la Motorhead. „Şi acum, în onoarea faptului că sunt pe aceeaşi scenă pe care a cântat şi Motorhead, o să interpretez un solo de chitară”, a spus el şi a început, spre amuzamentul publicului, un zgomotos acord din chitara sa electrică, gest primit cu aplauze de cei prezenţi. Imediat apoi, el a trecut la sunetele pe care le ştie cel mai bine, cele electronice ale piesei „Bodyrock”.

Aşa cum amestecă muzica, Moby ştie la fel de bine „să fenteze” politica prin versuri. Spre sfârşitul concertului, nu a ratat ocazia de a critica fosta guvernare republicană din SUA, ca o „scurtă” introducere a melodiei „Lift Me Up”: „Acesta este un cântec scris despre cât de periculoase pot fi Statele Unite ale Americii”. După aplauze puternice, Moby a continuat cu un cover după o piesă a lui Johnny Cash, „Ring of Fire”, dar şi cu o piesă din ‚94, „Feeling So Real”. Spectatorii care au dorit să petreacă şi după încheierea recitalurilor s-au îndreptat către cortul unde Funkstar De Luxe a mixat în cadrul petrecerii „Silent Disco”.

ATMOSFERĂ. Spectatorii, încinşi de piesele lui Moby Foto: Codrin Prisecaru