Până în 2018, sudul țării și estul țării vor fi legate de Transilvania, fie cu drumuri expres, fie cu autostrăzi. „În 2018 putem intra într-o zonă în care să fie vizibil progresul”, a spus, ieri, Ioan Rus, ministrul Transporturilor, în cadrul unei emisiuni realizate de B1Tv.
Recent a fost publicat Masterplanul pentru Transporturi, care prevede că pe rute importante unde statul anunțase că pregătește autostrăzi, se vor construi drumuri expres.
Rute cu 30% mai ieftine
Ministrul a explicat că la baza acestei decizii a stat diferența de cost dintre cele două tipuri de proiecte, în condițiile în care un drum expres este cu 30% mai ieftin decât o autostradă. „La drumurile expres vom face exproprierile la nivel de autostradă. Până la nivelul superior, unde toți coeficienții impun realizarea unei autostrăzi, poți să faci drum expres, și cu bănuții aia să mai faci încă 30 de kilometri, la fiecare sută”, a spus Rus.
Acesta a completat că România nu este în pericol să piardă banii europeni alocați pentru perioada 2007 - 2013, dar, din cauza gradului mic de absorbire a fondurilor UE, de abia din 2016 vom începe să cheltuim din fondurile alocate pentru exercițiul bugetar 2014 -2020.
Potrivit ministrului, există deja un prim tronson din Autostrada Transilvania care se finanțează din banii colectați la buget din taxa de 7 eurocenți. Este vorba de Nădășel - Gilău.