La o lună după ce EVZ a demarat campania intitulată "Jaful de la CFR", Adunarea Generală a Acționarilor a decis,ieri, revocarea din funcție a membrilor Consiliului de Administrație a CFR SA. Decizia vine în contextul în care ministrul Transporturilor a declarat, miercuri, că va cere demiterea conducerii companiei. P
UPDATE 1. Ministerul Transporturilor a emis un comunicat de presă prin care anunță nu doar motivele revocării, ci și faptul că, deja, AGA a ales un nou Consiliu de Administrație „Au fost constatate o serie de nereguli grave în actul de management al administratorilor, printre care menționăm: neîndeplinirea obligației de supraveghere și control a executivului companiei, ceea ce a permis perpetuarea unor acte prejudiciabile pentru companie săvârșite de executiv și constatate de organele de control, precum și încălcarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor și a altor prevederi legale", se arată în comunicatul MT. AGA a numit alte persoane în Consiliul de Administrație ai CNCF CFR SA:
- Ovidiu Petrişor Artopolescu, membru al consiliului de supraveghere al Transelectrica,
- Ovidiu Puțura, secretar de stat în Ministerul Justiției,
- Victor Cionga, managing partner la AZ Capital Advisors,
- Florin Luca, consultant financiar
- George Ciobănașu, auditor financiar.
Noii membri ai CA au fost evaluați și validați de consorțiul de consultanți alcătuit din PriceWaterhouseCoopers, George Butunoiu Group și David & Baias, mai informează MT. În perioada următoare, nou-numiții se vor întruni pentru a alege noul președinte al CA. Adunarea Generală a Acționarilor a pus în vedere noului Consiliu de Administrație să analizeze de urgență modul de îndeplinire de către George Micu a îndatoririlor sale de director general interimar al societății. „Chiar dacă întâmpinăm rezistență, dorim să fie clar pentru toată lumea că Ministerul Transporturilor a pornit un proces ireversibil de viabilizare economică a companiilor din subordine. Toate rezultatele controalelor efectuate vor fi trimise instituțiilor abilitate spre analiză, pentru a fi luate măsurile legale ce se impun, iar conducerea ministerului va lua decizii în consecință”, a declarat Ramona Mănescu, Ministrul Transporturilor, se mai arată în comunicatul de presă remis redacției EVZ. Consiliul de Administrație care tocmai și-a pierdut membrii numiți în 29 iulie 2013, era format din:
- Kubinschi Florian Raimund - preşedinte CA
- Micu George - membru
- Tcaciuc Sebastian Gabriel - membru
- Jiru Enache - membru
Inspectorii Corpului de control au sesizat deja DNA despre neregulile de la CFR SA. Principala ilegalitate descoperită de inspectori se referea la faptul că din patrimoniul companiei CFR SA au dispărut 1.096 de vagoane. Despre modul în care s-au evaporat vagoanele, echipa de control a menţionat sec: "Se află în evidenţa contabilă, dar nu au fost identificate în teren". Raportul arată că acestea au fost sustrase, lucru pentru care nu au primit nicio justificare din partea companiei. Inspectorii susţin că principala cauză a dispariţiei vagoanelor o reprezintă faptul că acestea au fost introduse în parcul de material rulant al CNCF CFR SA fără procese verbale de predare – primire, care să fie semnate de reprezentanţii părţilor. Această situaţia este valabilă în cazul a 817 vagoane. Despre 143 de vagoane, în raportul de control se menţionează că "au fost sustrase", iar despre alte 100, că nu au fost identificate în teren, deşi figurează în evidenţele contabile. Alte 36 de vagoane au fost predate fără proces verbal către firma SC Atas Prodexim SRL. Cu complicitatea conducerii CFR SA Liderul sindical Iulică Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, a declarat pentru "Evenimentul zilei" că toate cele 1.096 de vagoane nu puteau să dispară din curtea CFR-ului fără ca managerii companiei să cunoască acest lucru: "CFR a vândut mai multe vagoane ca fier vechi unor firme private. Societăţile care au câştigat aceste contracte au tăiat mai multe vagoane decât numărul trecut în contracte. E foarte clar faptul că aceste vagoane au dispărut cu buna ştiinţă a conducerii CFR. Managerii din ultimii ani ai companiei trebuiau să urmărească modul de desfăşurare a acestor contracte, nu să închidă ochii". Şeful Micu, vizat de două rapoarte Actualul director general al CFR SA, George Micu, este vizat de două rapoarte făcute de către inspectorii Corpului de Control. În primul a fost cercetat ca manager al CFR SA, iar raportul a ajuns deja la DNA. Cel de-al doilea vizează activitatea sa ca şef al CFR Marfă SA, companie pe care a condus-o înainte să preia CFR SA. Citiți și:
- CAMPANIE EVZ. Ministrul Transporturilor vrea să-l demită pe directorul general al CFR SA
- Mănescu începe OFENSIVA: şefii CFR-urilor, mai INTERESAŢI DE SALARIILE MARI, decât de călători. DE AIA nu au rezultate!