Ministrul Transporturilor, despre autostrada Sibiu - Orăştie: la Sibiu se lucrează cel mai bine

Din cele patru tronsoane ce acoperă cei 82 de km ai Autostrăzii Sibiu – Orăştie, singurii constructori care au reuşit deja să cheltuie întreg avansul acordat sunt cei de la Astaldi – Euroconstruct Trading – Astalrom, angajaţi să finalizeze cei 16,2 km ai tronsonului patru.

Aflat în vizită pe acest tronson, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a promis că îi va penaliza pe toţi constructorii care nu vor termina lucrările până în aprilie 2013.

"Pe cei 16,2 km ai tronsonului patru al autostrăzii avem demarate şapte puncte de lucru, fiind atacate în special lucrări de artă. Ne-am concentrat în special asupra celor două viaducte care fac legătura cu galeria artificială (tunel – n.r.). Procentul de finalizare a acestor lucrări de artă este cuprins între cinci la sută şi 60%. Noi zicem că suntem în grafic", a descris stadiul lucrărilor Sorin Scarlat, directorul adjunct din partea constructorilor. Mai rămâne o pădure de expropriat În momentul de faţă sunt în lucru terasamentele pe o lungime de opt kilometri. În cel mult două luni şi jumătate, toate reţelele de utilităţi de pe traseul tronsonului patru ar urma să fie relocate, susţine Sorin Scarlat. Singurele probleme semnalizate de acesta sunt cele legate de exproprierea terenurilor din pădurea Dosu Mare, situată între Cristian şi Săceal. Aici vor fi tăiaţi copacii de pe o suprafaţă totală de 125.300 de mp. Suprafaţa ce urmează a fi defrişată este cerută pentru aproape doi km de autostradă. "În maxim două săptămâni va fi adoptată hotărârea de guvern necesară pentru aceste exproprieri. Am discutat cu reprezentanţii Ministerului Finanţelor, cu cei ai Ministerului Mediului şi am promisiunea că acest proiect va intra în şedinţă de Guvern cât mai repede cu putinţă", a declarat Alexandru Nazare. Avans de 17 milioane de euro, cheltuit Ministrul Alexandru Nazare s-a arătat mulţumit de ritmul lucrărilor. El a apreciat că acesta este satisfăcător având în vedere că întreg avansul acordat constructorilor – aproximativ 17 milioane de euro – a fost cheltuit. "Faptul că deminarea şi descărcarea arheologică au fost finalizate în doar două luni ne arată că s-a lucrat bine. Din faptul că au fost cheltuiţi 17 milioane de euro ne arată că lucrările sunt în grafic. Însă partea cea mai grea de acum începe. Mă aştept să continuaţi la fel", s-a adresat Nazare constructorilor. Valoarea totală a contractului pentru proiectarea şi execuţia tronsonului patru al autostrăzii Sibiu – Orăştie este de aproximativ 140 de milioane de euro (600 de milioane de lei, cu tot cu TVA). Primul tunel de autostradă din România Constructorii tronsonului patru al autostrăzii promit că vor turna primul strat de asfalt până la finele lunii mai, pe o porţiune de aproximativ 1,5 – 2 km. Mult mai aşteptate sunt, însă, lucrările la primul tunel de autostradă din România, care va străpunge dealul dintre Cristian şi Săcel. "Galeria artificială va avea o lungime de 340 de metri. Este o lucrare complexă, metoda aplicată fiind cea folosită şi la metroul bucureştean, cu pereţi mulaţi", spune Sorin Scarlat. La fel ca restul tronsoanelor de pe autostrada Orăştie – Sibiu, şi cel cu numărul patru, construit în continuarea centurii ocolitoare a Sibiului (cu profil de autostradă) are termen de finalizare luna aprilie a anului viitor.