Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, și “soluțiile” pentru schimbarea conducerii Portului Constanța. DNA are două sesizări penale, dar tace

Prima vizită a ministrului tehnocrat al Transporturilor, Dan Costescu, a constat în întâniri cu sindicaliștii și operatorii portuari, pe de o parte, și conducerea Administrației Portului Constanța, pe de altă parte. Ministrul a anunțat că „luna aprilie este pentru mine, luna portului”, sugerând că va veni mai des, la Constanța, în perioada următoare.

Federația Națională a Sindicatelor Portuare împreună cu Asociația Operatorul Portuar din care fac parte agenții economici din port, protestează de peste doi ani de zile, cerând schimbarea conducerii “incompetente” a Administrației Portului, “impusă pe criterii politice”. Întrebat dacă a răspuns revendicării protestatarilor, Dan Costescu, a făcut apel la lege: “Așa cum ministrul nu schimbă directorii generali, nici sindicatul nu poate să-i schimbe, decât forțând, ajungând în niște situații limită. Am discutat cu ei, le-am explicat că există niște forme de lucru care sunt în cadru legal și că vom merge înainte”.

Actuala conducere a Portului Constanța a fost verificată în două rânduri de Corpul de Control al ministrului Transporturilor. Rapoartele, cu probe care ar arăta deciziile cu iz penal ale managerilor portului au ajuns și la DNA. Ministrul Dan Costescu a răspuns pentru EVZ, că nu are nicio veste de la procurorii anticorupție. “Ce poate face un funcționar înalt, care este un ministru, în condiția când DNA-ul are, de șase luni, un raport și nu a considerat necesar să ia vreo măsură. Nu spun că ar fi trebuit, dar dânșii și-au analizat  opțiunile, au văzut și au considerat că nu e cazul să facă, sau până acum, un pas înainte. De obicei, în momentul în care ajung la un rezultat, dânșii ne transmit o informare, ceea ce nu s-a întâmplat”.

Ministrul Transporturilor i-ar fi rugat pe protestatari “să se  concentreze pe probleme, nu pe persoane, să lăsăm în spate logica asta a conflictului, pentru că dânșii o exersează de mult. Dacă stăm să abordăm problema în modul acesta nu o să ajungem la nicio soluție”. În urma discuției cu portuarii, s-au luat și decizii pe termen scurt și mediu. Dragarea portului Constanța, prin fonduri europene în valoare de 39 milioane de euro, și dragarea de mentenanță, din fonduri proprii, în valoare de 5 milioane de euro. Se vor face și demersuri pentru promovarea unei legi care să permită operatorilor portuari subconcesionarea danelor din port, “o formă de proprietate, sau folosință, care le permită să se dezvolte”.