Lucrările de realizare a căii ferate de la Gara de Nord către Aeroportul Henri Coandă, începute pe baza unei autorizații a ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, au fost suspendate printr-o decizie a judecătorilor de la Curtea de Apel București, în urma contestațiilor depuse de proprietarii afectați, printre care și Ion Țiriac, cel care a construit Patinoarul Telekom Arena. Astfel, baza sportivă inaugurată în decembrie 2016, la care activează și echipa de hochei, fete, susținută de Simona Halep, își va putea continua activitatea.
Judecătorii de la Curtea de Apel București au stabilit vineri, 11 octombrie 2019, suspendarea lucrărilor de realizare a căii ferate de la Gara de Nord către Aeroportul Henri Coandă, anunță prosport.ro. Printre cei care au reclamat construirea liniei feroviare se numără Ion Țiriac, omul de afaceri care a ridicat Patinoarul Telekom Arena. Autorizația de construire pentru linia feroviară Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă a fost emisă de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la sfârșitul lunii august.
„Instanța a admis cu efect imediat cererea de suspendare a executării Hotărârii de Guvern nr. 558 din 31 iulie 2019 cu privire la aprobarea amplasamentului și a declanșării procedurii de expropriere a proprietăților private din zona Otopeni pentru amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes național – modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Henri Coandă. Astfel, Justiția a făcut dreptate oamenilor din zonă, protejându-le dreptul la viață și proprietate, la un mediu sănătos și liniștit în care să se dezvolte și să se bucure de drepturile și libertățile lor”, se anunță într-un comunicat de presă emis de partea reclamantă.
Astfel, Patinoarul Telekom Arena, construit și deținut de Ion Țiriac, va continua să își desfășoare activitatea. Baza sportivă inaugurată în decembrie 2016, la care activează și echipa de hochei, fete, susținută de Simona Halep, a transmis, prompt, un mesaj: „Mulțumim Justiției că ne-a salvat patinoarul!”.
Tronsonul de cale ferată care ar fi trebuit să facă legătura între Aeroportul Internațional Henri Coandă – fost Otopeni și Gara de Nord era inclus însă în caietul de sarcini pentru Euro 2020.
„Pe site-ul Guvernului a fost publicată o prezentare a proiectului de cale ferată care cuprinde, printre altele, și informații cu privire la zona rezidențială afectată de linia de cale ferată și arată și distanțele la care va fi construită calea ferată. Astfel, distanțele sunt critice, fiind situate în mare parte între între 6,1 și 12 m de la axul liniei ferate. Acest fapt afectează activitățile și proprietățile oamenilor din zonă și periclitează siguranță populației care locuiește sau desfășoară activități în zonă„, se arată ca motivație a cererii de sistare a lucrărilor în comunicatul transmis către mass-media de echipa Telekom Arena.