Ministrul Apararii consideră că activitatea în online a personalului instituţiei ar putea pune în pericol protecţia informaţiilor clasificate pe care le gestionează aceştia. În acest context ministerul Apărării întenţionează schimbarea legislaţiei în legătură cu acordarea permisului de acces la date confidenţiale
Aşa că specialiştii în securitate ar putea verifica dacă activitatea online a angajaţilor care lucrează cu secrete de stat sau de serviciu pune în pericol confidenţialitatea acestora. Primul pas - declararea conturilor de pe reţelele de socializare, potrivit digi24.ro
În acest fel, oficialii ar vrea să verifice ce fac pe internet funcţionarii înainte de a le da pe mână informaţii sensibile.
Propunerea prevede adăugarea unei rubrici noi la formularul care trebuie completat de cei care vor să obţină certificate de securitate. Astfel, funcţionarii care au nevoie de acces la informaţii clasificate ar putea fi nevoiţi să îşi declare conturile de pe reţelele de socializare, dar şi ce site-uri sau bloguri administrează.
Odată furnizate coordonatele activităţii virtuale, aceasta ar urma să fie atent analizată.
Controlul identităţii virtuale a celor care au acces la date confidențiale
Analizarea modului de comportament şi exprimare în reţelele de socializare, studierea persoanelor din listele cu prieteni, a tipurilor de site-uri accesate frecvent contribuie substanţial la posibilitatea stabilirii loialităţii, caracterului, obiceiurilor, relaţiilor şi discreţiei persoanei verificate în vederea acordării accesului la informaţii.
Informaţiile despre activitatea în online se adaugă celor pe care funcţionarii care vor acces la informaţii secrete le furnizează despre familie, prieteni, călătorii în străinătate, studii şi carieră.