Cum a ajuns Miliția sovietică să aibă limuzine străine

În ciuda cotelor infime de import ale URSS alocate automobilelor străine, miliția sovietică a fost (alături de nomenclatură) principalul beneficiar.

Automobilele străine ajungeau cu greu în Uniunea Sovietică, și atunci în număr extrem de mic.

O excepție notabilă a reprezentat-o modelul BMW-340, care a fost importat în URSS la sfârșitul anilor 1940 și începutul anilor 1950. Apoi, astfel de importuri au devenit rarisime.

Prima mașină străină a ajuns la Inspectoratul Sovietic de Stat al Miliției la sfârșitul anilor 1960. Era un Ford Galaxy Wagon, care era echipat cu aparatură a poliției americane, inclusiv girofar, megafon și sirenă.

Citește mai departe, GRATUIT, pe Evenimentulistoric.ro

În numărul 15 al revistei "Evenimentului Istoric" puteți citi multe materiale interesante:

  • Ce a declanșat catastrofa de la Cernobîl, amănuntul tehnic despre care s-a aflat abia acum,
  • Cine a fost ”condeiul din umbră” la redactarea cărții ”Orizonturi Roșii”, a generalului Ioan Mihai Pacepa,
  • Masacrarea familiei Țarului Nicolae al II-lea al Rusiei a fost făcută de un comando format din maghiari. Unul dintre ei va deveni, culmea, un simbol al luptei împotriva comunismului,
  • Scrisoarea prin care Ierusalimul îi mulțumea lui Nicolae Ceaușescu pentru acțiunile sale de politică externă.
  • O parte din articole le puteți citi pe site-ul www.evenimentulistoric.ro