Mihai I, regele berii Azuga

Se poartă negocieri avansate pentru ca familia regală să facă parte din acţionariatul companiei. Casa Regală din România ar putea deveni acţionar la Bere Azuga, în urma unui schimb de teren contra unui pachet de acţiuni la producătorul de bere, ne-a declarat ieri Violeta Moraru, directorul general al companiei. „Suntem pe cale să încheiem o tranzacţie cu familia regală, în care ei ne vor vinde un teren din spatele fabricii de bere, iar noi le vom plăti în acţiuni. Tradiţia îi face foarte interesaţi să deţină acţiuni la Bere Azuga“, a spus Violeta Moraru.

Istorie comună Casa Regală a mai făcut parte din acţionariatul producătorului de bere. În 1870, construcţia Fabricii Azuga s-a realizat pe terenul ce aparţinea moşiei regale. Familia regală a fost nevoită să iasă din acţionariatul producătorului prahovean de bere în 1947, moment în care deţinea un pachet de acţiuni de circa 30%. Bere Azuga aparţine, din 2001, omului de afaceri basarabean Valerii Moraru. Există deja o legătură între producător şi regalitate: una dintre mărcile de bere se numeşte Azuga Regal. Bere Azuga va prelua astăzi sau cel mai târziu săptămâna viitoare pachetul de control (51% din acţiuni) al producătorului de apă minerală Perla Covasnei din Sfântu- Gheorghe.

Producătorul de apă livrează anual pe piaţă 25 de milioane de litri de apă plată şi minerală, în ambalaje de 6, 2 şi respectiv 0,5 litri. „După preluare, vom menţine doar ambalajele de 0,5 litri“, a spus Violeta Moraru. Prin comparaţie, liderul pieţei de ape minerale din România, marca Borsec, vinde anual 230 de milioane de litri de apă. Atât Bere Azuga, cât şi Perla Covasnei sunt listate la Bursă, pe piaţa Rasdaq. Extindere pe apă şi sucuri Bere Azuga va produce propria marcă de apă îmbuteliată din această lună, sperând ca în anul 2009 acest produs să contribuie cu 20% la cifra de afaceri totală. „Achiziţia Perlei se va suprapune peste o extindere pe care o planificasem deja, pe apă“, a spus acţionarul principal Valerii Moraru. Compania a investit un milion de euro pentru lansarea pe piaţă a apei plate, iar în următorii ani va dezvolta şi producţia de sucuri. RELANSARE Schimbare de look Producătorul Bere Azuga a alocat peste două milioane de euro pentru relansarea mărcii de bere ce va fi distribuită în noul ambalaj începând de luna aceasta, potrivit principalului acţionar al companiei, Valerii Moraru. „Am investit 1,5 milioane de euro în schimbarea ambalajelor şi 600.000 euro în promovarea produsului“, a spus el.

Compania va investi 20 milioane de euro până în 2010 în creşterea capacităţii de producţie la 1 milion de hectolitri. Cu acest volum, Bere Azuga va ocupa locul trei în segmentul producătorilor independenţi (cei ce nu sunt multinaţionale), după European Food, producătorul Bürger - cu un volum estimat la acea dată de 4 milioane de hectolitri şi Romaqua, producătorul Albachter, cu 2 milioane de hectolitri.