”La Dolce Vita”, între reclame şi catwalk

Un strop de Italie în mohorâtul Bucureşti, sau cum să dovedeşti că, indiferent de vremuri, ”viaţa e dulce”. Aşa s-ar descrie colecţia ”La Doce Vita”, prezentată la sfârşitul acestei săptămâni de către designerul Mihaela Drafta.

Creatoarea a îmbărcat haina felliniană şi şi-a prezentat colecţia toamnă-iarnă 2010/2011 sub forma unei poveşti inspirate de celebrul film al regizorului italian, ai cărui protagonişti au fost, de această dată, Radu Vâlcan, Mădălina Drăghici şi Diana Dumitrescu. Dincolo de muzica vibrantă a anilor 60, care, de altfel, a inspirat o serie dintre reclamele de succes, şi perdeaua de fum care a recreat celebra Fontana di Trevi, Mihaela Drafta a adus pe podiumul de la Radisson senzualitatea şi rafinamentul femeii italiene a anilor 50-60, perioada de pionierat atât în ceea ce priveşte stilul, cât şi pentru cea de-a şaptea artă. ”Filmul lui Fellini a adus pentru prima dată pe marile ecrane paparazzi şi scuterele Vespa şi, tot atunci, a fost creată maleta (bluza pe gât), care a apărut, în premieră, în ”La Dolce Vita”. Acesta este un film al contrastelor şi consider că nimic nu poate fi mai contrastant decât combinaţia alb-negru”, ne-a spus designerul. <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/R3E1EblPYq0&hl=en_US&fs=1&" /><param name="allowFullScreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><embed src="http://www.youtube.com/v/R3E1EblPYq0&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

În sezonul toamnă-iarnă, accentul cade foarte mult pe piele, care rămâne imbatabilă în capacitatea sa de a exprima atât senzualitate, cât şi agresivitate, şi-a explicat creatoarea opţiunea. În afară de piele,  în fuziune impecabilă cu silueta de silfidă a modelelor au mai intrat mătasea naturală şi tricoturile, pentru a căror redare designerul a ales croiurile minimaliste, dar cu volume ample. Atemporala fustă-creion

Din colecţia Mihaelei Drafta nu au lipsit drapajele generoase care nu s-au abătut, însă, de la linia fustei-creion, creată de Christian Dior în anii 50 şi păstrată până acum drept simbol universal al femeii sofisticate şi stilate.

În ansamblul ei, prezentarea celor 62 de piese care au alcătuit colecţia ”La Dolce Vita” a fost un joc al seducţiei la care au colaborat, deopotrivă, designer şi modele.

Printre cei prezenţi la eveniment s-au aflat Amalia Năstase, actionară la High Fashion Concept şi deţinătoare a magazinului Victoria 46, Ioana Filipescu, managing director al Raiffeisen Investment România, actriţa Maria Dinulescu, designerul Cătălin Botezatu, Tania Budi, dar şi surorile Monica Columbeanu şi Ramona Gabor.

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/GKN1T3K1idg&hl=en_US&fs=1&" /><param name="allowFullScreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><embed src="http://www.youtube.com/v/GKN1T3K1idg&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>