MiG lovit de OZN deasupra Ardealului

Un avion de lupta de la Campia Turzii a fost atins de patru obiecte zburatoare neidentificate.

Pilotul militar Marius Mitrica a declarat ieri ca aparatul sau MiG 21 Lancer a fost lovit in timpul zborului, la altitudinea de 6.500 de metri, de un obiect zburator neidentificat.

Incidentul s-a petrecut saptamana trecuta, in timpul unui zbor de antrenament, in zona orasului Gherla, in apropiere de Cluj.

Avionul de vanatoare pilotat de locotenent comandorul Marius Mitrica zbura cu peste 850 de kilometri la ora. „Zburam la 6.500 de metri si nu am vazut nimic deosebit. Dintr-o data insa, din partea dreapta a avionului, am fost lovit de un obiect dur. Coliziunea a spart geamul din plastic care acopera carlinga. Aschiile mi-au perforat casca si mi-au provocat rani la fata. In primul moment, m-am aplecat cat am putut asupra mansei pentru ca era un curent foarte mare si era o temperatura de -30 de grade Celsius. Am coborat la o altitudine mai mica si am redus viteza. Am vazut ca avionul raspundea la comenzi si, in cele din urma, am redus viteza”, a povestit Marius Mitrica, care este pilot militar din 1991.

Nici pasare, nici meteorit

Pilotul e convins ca obiectul care l-a lovit nu era o pasare: „Sunt sigur in proportie de 99,9 la suta ca nu a fost pasare”, a spus el. Imediat dupa aterizare, o comisie de specialisti din aviatia militara a cercetat avionul, in speranta ca vor gasi resturi din obiectul care a lovit MiG-ul. „Cand am aterizat, prima mea grija a fost sa ma uit prin carlinga sa caut resturi, dar nu am gasit decat aschii de plexiglas”, a mai spus Mitrica. In urma incidentului, acesta s-a ales cu un ochi vanat.

Pilotul Marius Mitrica a mai spus ca este imposibil sa fi fost lovit de un meteorit pentru ca intr-un astfel de caz impactul ar fi fost devastator. „Nu cred sa fi fost meteorit pentru ca acesta are o energie cinetica foarte mare si, daca ar fi lovit avionul, nu cred ca mai povesteam azi cu dumneavoastra”, a spus pilotul. El a adaugat ca a avut noroc cu masca de oxigen, care l-a ajutat sa treaca repede peste soc. „Daca nu aveam masca puteam sa devin inconstient la socul pe care l-am avut cand m-am trezit fara geam. Cel mai mare pericol a fost hipotermia”, a mai spus Mitrica.

Unul dintre controlorii de trafic aerian de la Baza de la Campia Turzii in timpul zborului de antrenament cand s-a petrecut incidentul a fost chiar sotia pilotului, Carmen Mitrica. Ea ne-a declarat ca nu l-a putut intreba pe sotul ei, prin radio, daca este bine pentru ca acea frecventa era folosita si de ceilalti piloti ai bazei care se aflau in aer. „I-am dat doar indicatiile de care avea nevoie sa ajunga cu bine la sol”, a spus Carmen Mitrica. Fiecare avion de vanatoare are o camera video care inregistreaza zborul de antrenament. Dar analizarea imaginilor video nu a facut lumina in acest caz, spun oficialii Bazei 71 de Aviatie de la Campia Turzii.

Filmul cu OZN-ul e la SRI Generalul de flotila aeriana Ion Avram a precizat ca pe imaginile video inregistrate se vad patru triunghiuri de marimea unei coli A4 fiecare, venind inspre avion, din partea dreapta. „Am dat imaginile la Serviciul Roman de Informatii sa le analizeze si sa ne spuna ei ce anume a lovit MiG-ul”, a spus generalul Ion Avram. Generalul a mai spus ca pasarile nu zboara in acest anotimp la asemenea altitudini, pentru ca e prea frig.

Oficialii Bazei 71 de Aviatie au verificat si daca „OZN”-ul putea fi un obiect provenit de la un alt avion care sa fi zburat in preajma. Varianta a fost exclusa, intrucat ultimul avion care zburase prin zona trecuse pe acolo cu mai mult de o ora inainte.