Producţia modelului Nano, maşina de doar 2.500 de dolari, ar putea fi amânată pentru mai bine de un an din cauză că indienii de la Tata Motors nu găsesc locul potrivit pentru amplasarea unei fabrici.
Chiar dacă lansarea pe piaţă a modelului este aşteptată de indieni, locuitorii din estul ţării au declanşat proteste care i-au determinat pe oficialii producătorului auto să renunţe la producţia maşnii în fabrica din această zonă. Potrivit AFP, mii de fermieri au încercuit fabrica şi protestează, susţinând ca li s-au luat terenurile fără voia lor. Tata voia să lanseze cea mai ieftină maşină din lume în octombrie, însă dacă situaţia de la uzina din Sigur nu se rezolvă, autoturismul va ajunge pe piaţă anul viitor.
În prezent, Tata caută alte amplasamente pentru o nouă fabrică. Analiştii spun că indienii ar putea construi maşina la uzinele din Pune, statul Maharasthra, sau Patnagar, în statul Uttarakhand, însă ambele variante sunt costisitoare. Cea mai ieftină maşină din lume va avea un motor în doi cilindri, de 0,6 litri şi 33 CP. Caroseria este făcută din plastic, asamblată cu adeziv special, iar dotările sunt minime: nu are aer condiţionat, nu are airbaguri, are doar un ştergător de parbriz şi spaţiu în portbagaj doar cât să încapă o valiză. Maşina ar putea ajunge şi în Europa în următorii ani, însă nu la acelaşi preţ vehiculat pentru piaţa indiană. Nevoiţi să respecte normele europene privind dotarea autovehiculelor noi, oficialii Tata ar putea decide crearea unui model pentru Europa al cărui preţ de pornire să fie de aproximativ 4.000 de euro.
Potrivit analiştilor, în 2009, vânzările din China şi India vor ajunge la peste 23 de milioane de autovehicule, depăşindu-le pe cele din Europa.