Microsoft intrece Google in lupta pentru Facebook

Microsoft a cumparat 1,6% din actiunile retelei sociale virtuale Facebook pentru suma de 168 milioane de euro, intrecand gigantul Google in lupta pentru investitiile in publicitatea online, relateaza azi presa internationala.

Microsoft a preluat astfel exclusivitatea unui parteneriat de advertising cu reteaua sociala cu sediul in Palo Alto, California, Facebook fiind evaluata la 10,5 miliarde de euro.

Oficialii celor doua companii au declarat ca Microsoft nu se va implica in functionarea retelei sociale, colaborarea fiind doar la nivel de contracte de publicitate.

Oficialii Facebook au anuntat lansarea unui plan de advertising online in cadrul retelei lor sociale pe data de 6 noiembrie.

Competitia dintre Google si Microsoft abia incepe

Google a preluat deja programul de advertising bazat pe cautare pentru reteaua sociala virtuala MySpace devenind si principalul motor de cautare al retelei. Conform statisticilor din data de 20 octombrie, MySpace detinea 76% din traficul inregistrat in SUA, comparative cu un trafic de 15% inregistrat de catre Facebook.

Valoarea investitiilor in publicitate online va atinge 2,9 miliarde dolari in 2007, adica 13,4% din totalul investitiilor in publicitate la nivel mondial, conform companiei de cercetare de piata eMarketer. Piata de publicitate online din Romania a fost estimata la circa 8,5 milioane de euro pentru anul in curs, fata de valoarea de 5 milioane de euro inregistrata in 2006.