Operatorul low cost Wizz Air este reclamat pentru că a pus în vânzare bilete la curse cu plecarea din Cluj într-o perioadă în care aeroportul este închis.
Un cititor EVZ s-a plâns că a cumpărat bilet de avion de la compania Wizz Air pe ruta Cluj-Roma, pentru perioada 12-15 mai, pe care însă nu le poate folosi pentru că aeroportul din Cluj-Napoca va fi închis în perioada respectivă.
Conducerea companiei a decis ca zborurile să se efectueze folosind aeroportul din Târgu-Mureş, fără a-i anunţa pe clienţi în momentul în care aceştia fac comanda. Distanţa rutieră dintre cele două localităţi este de 100 de kilometri.
"A răspuns unul plictisit"
"Am rezervat un bilet de avion la Wizz Air, acum trei săptămâni, pentru cursa Cluj-Roma pentru perioada 12-15 mai. În timp ce îmi căutam locuri de cazare prin Roma pe la agenţiile locale, am aflat că toată lumea ştia de vreo lună şi e pus mare şi pe site-ul aeroportului din Cluj, că aeroportul este închis în perioada 12-15 mai. Toate zborurile au fost redirecţionate spre Târgu- Mureş.
Am sunat evident la Wizz Air - unde au un tarif exorbitant 0,63 euro/minut - şi i-am întrebat de ce m-au lăsat să fac rezervare, când toate agenţiile ştiau că Aeroporul Cluj va fi închis? Şi apoi i-am chestionat şi despre când îmi vor returna banii pentru că nu pentru asta am plătit - să decolez de la Târgu-Mureş? A răspuns unul plictisit de la Wizz Air şi a zis că probabil se va zbura din Târgu-Mureş, dar nu poate face nimic pentru mine.
Oare asta se încadrează la abuzuri din partea companiilor aeriene low cost!? Am făcut şi plângere la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului din Cluj. Sper să se rezolve ceva, pentru că acum sunt în aşteptare, nu pot să rezerv nimic, nu pot să plănuiesc nimic, pentru că cei de la Wizz dorm şi nu s-au sesizat", ne-a scris cititorul nostru, Daniel Gorgan.
Wizz Air se spală pe mâini
Aerogara din Cluj e închisă în luna mai din cauza unor lucrări de modernizare. "Având în vedere lucrările de reparaţii ce vor fi executate la pista de decolareaterizare, traficul pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca va fi suspendat în perioada 12 mai 2011, ora 08.00-15 mai 2011, ora 24.00", comunică site-ul aeroportului din Cluj.
Cei de la Wizz Air declară că problema va fi rezolvată în favoarea clienţilor care şi-au cumpărat bilete.
"În perioada când aeroportul din Cluj-Napoca va fi închis, Wizz Air intenţionează să mute operaţiunile la Târgu-Mureş, mutarea fiind în curs de organizare. Pasagerii care au rezervări pentru zborurile din intervalul menţionat vor fi informaţi în scurt timp şi, din acel moment, vor putea decide dacă acceptă alternativa propusă de Wizz Air sau vor solicita restituirea contravalorii biletului. În situaţii de acest gen, încurajăm pasagerii să urmărească site-ul nostru, wizzair.com, pentru a fi la curent cu noutăţile", a spus Daniel Amzăr, responsabil comunicare Wizz Air.
"În cursul acestei săptămâni vom lua o decizie în privinţa acestei reclamaţii", ne-a declarat şi Mircea Radu, comisarul-şef al OPC Cluj.
ŞAPTE CAZURI
Nemulţumiri ale clienţilor KLM, Tarom şi Blue Air
Operatorii low cost sunt acuzaţi că profită de propriii clienţi la maximum şi, chiar dacă au bilete accesibile, au în schimb tarife mari la apelurile tip call-center, taxe pe bagaje, alimente.
PREA MULTE BAGAJE DE MÂNĂ ÎN AVION. "Foarte mulţi urcă cu ditamai valiza de 20 de kilograme şi ocupă tot spaţiul de deasupra. Nu ştiu de ce firmele de transport aerian permit accesul cu valize de astfel de dimensiuni", ne-a sesizat Vlad. Ioan Mihalcea, PR & comunicare la Tarom: "Bagajul de mână nu trebuie să depăşească următoarele dimensiuni: 55x35x25 cm. Greutatea totală a bagajului de mână nu trebuie să depăşească 10 kilograme".
REZERVI UNA, PRIMEŞTI ALTA. "La cumpărarea biletului am plătit pentru a rezerva un anumit loc. În avion, îmi fusese repartizat altul, pe motiv că sunt prea puţini pasageri", ne-a scris S. Florentina Tatu, PR & Advertising Director Blue Air: "Blue Air nu garantează că poate oferi un anumit loc în avion pasagerilor, iar clienţii vor fi de acord cu acceptarea oricărui loc le va fi oferit".
CE SE ÎNTÂMPLĂ CU BILETUL DACĂ PIERZI AVIONUL? "Am pierdut cursa KLM pe ruta Panama- Amsterdam-Bucureşti. Am citit mai de mult pe un bilet că, în acest caz, trebuie să plăteşti o penalizare de 10 la sută şi poţi refolosi biletul. Deci, ce se întâmplă cu biletul dacă pierzi avionul?", s-a plâns Valih. Irina Vlad, Biroul de Presă ANPC: "Regulamentul CE 261/ 2004 care reglementează drepturile pasagerilor pe transportul aerian prevede obligaţia în sarcina companiei aeriene doar în cazul în care zborul a fost anulat de către aceasta".
PASAGERII NU AU VOIE CU APĂ ÎN AVION. "Sunt dobitoci cei de la securitate pentru că nu te lasă să iei apă în avion. La Blue Air jumătate de litru de apă chioară este 1 euro, mai scumpă şi ca benzina", a scris Ion. Florentina Tatu, Blue Air: "Potrivit noilor reglementări şi măsuri de securitate ale U.E. în aeroporturi, fiecărui pasager îi e permis să transporte doar cantităti mici de lichide în recipiente individuale de maxim 100 ml fiecare."
Dispreţ faţă de clienţi
BIROUL TAROM DE LA PARIS N-A ACORDAT ASISTENŢĂ. "La Paris, în timpul grevei piloţilor, Tarom era singura companie aeriană care terminase programul şi nu a avut cine să ne acorde asistenţă. Am rămas pe banii noştri în Paris", a zis Neculai. Ioan Mihalcea, Tarom: "Programul agenţiei Tarom Paris nu este unul redus, este de luni până vineri, între orele 9.30 – 13.30 şi 14.00 – 18.00, în conformitate cu legislaţia europeană."
AVIOANELE TAROM FAC CURSE TUR-RETUR. "Am avut un zbor de la Amsterdam către Bucureşti. Aeronava a decolat cu o întârziere de 45 de minute faţă de ora înscrisă pe bilet. Tocmai ce sosise din Bucureşti şi trebuia făcuta realimentarea şi curăţenie", ne-a reclamat Florin. Ioan Mihalcea, Tarom: "Aeroportul din Amsterdam e unul aglomerat şi din acest motiv apar uneori restricţii legate de ora de aterizare. Aceste restricţii generează unele întârzieri la cursa de retur Amsterdam – Bucureşti."
Suprataxare pe orice
CALL-CENTER CU SUPRATAXĂ LA BLUE AIR. "Blue Air nu mai are un număr de call-center cu tarif normal, doar numere cu suprataxă. Nu mi se prea pare normal, mai ales ca multe din cursele lor se anulează cu două zile înainte de plecare“, ne-a comunicat Andra Simion. Florentina Tatu, Blue Air: "Pentru eficientizarea acestui serviciu am apelat la experienţa EuroAnswer, care este o companie specializată în relaţii cu clienţii şi am urmărit atât creşterea calităţii, cât şi promptitudinea reprezentanţilor Call Center", a explicat.
"Blue Air nu garantează că poate oferi un anumit loc în avion pasagerilor, iar clienţii vor fi de acord cu acceptarea oricărui loc le va fi oferit.", FLORENTINA TATU, Director PR Blue Air
RECLAMAŢIE
"Nu am putut avea linişte şi confort în zbor"
Luiza Sitaru ne-a scris că a fost profund nemulţumită de calitatea serviciilor puse la dispoziţie de Tarom pe una dintre destinaţiile exotice din lume: Dubai.
"Siguranţa pasagerilor a fost sută la sută neglijată"
"Aş dori să reclam neprofesionalismul şi lipsa competenţei personalului de cabină pe cursa BUH-DXB (n.r. - Bucureşti-Dubai) din urmă cu câteva luni. În timpul zborului siguranţa pasagerilor a fost sută la sută neglijată. Pe toată durata zborului de cinci ore, o parte dintre pasageri au fost lăsaţi să stea în picioare chiar şi când căpitanul a aprins avertismentele de zbor. Călătorii în cauză făceau parte dintr-un grup de comedie din Bucureşti, majoritatea fiind adolescenţi", ne-a povestit românca.
Aceasta a adăugat: "Nu am putut avea cinci minute de linişte şi confort în zbor. La un preţ de 550 de euro biletul nu am avut măcar şansa să savurez măcar cinci minute de odihnă, iar personalul de la bord a dezamăgit profund". Două răspunsuri de la Tarom: "Nu avem cunoştinţă despre o asemenea situaţie", respectiv: "Ne cerem scuze"
"Astfel de situaţii nu ţin de Protecţia Consumatorilor. Nu avem posibilitatea de a face astfel de reglementări. Astfel de situaţii sunt reglementate exclusiv de operatori", ne-a declarat Irina Vlad, de la Biroul de presă al Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC).
"Nu avem cunoştinţă despre o astfel de situaţie. E greu să oferim amănunte în legătură cu o cursă care a avut loc cu foarte multe luni în urmă. Nu am fost informaţi despre incidente pe această cursă", ne-a declarat Ioan Mihalcea, PR&Communication Specialist la la Tarom.
Totuşi, Rodica Radu, şef birou Customer Relations i-a cerut scuze Luizei Sitaru "pentru că nu am reuşit să menţinem o atmosferă care să permită deopotrivă odihnă, dar şi neîngrădirea socializării pasagerilor".