O clientă Romtelecom, Monica Bucur, susţine că i-a fost încărcată factura cu ratele pentru un laptop pe care îl primise cadou în urma încheierii unui contract de servicii. Contactaţi de EVZ, reprezentanţii companiei susţin că s-a produs o eroare în sistemul la facturare.
Rată după nouă luni de abonament
În luna decembrie 2008, Monica Bucur a încheiat un contract pentru furnizarea serviciilor de internet cu firma Romtelecom pe o durata de trei ani pentru care trebuia să plătească 19,50 euro lunar. La acest tip de abonament a primit un laptop Fujitsu-Siemens cadou.
După nici doi ani, în iulie 2010, un operator Romtelecom i-a făcut o ofertă mai avantajoasă, condiţionând-o să mai prelungească contractul deja existent cu doi ani, însă minunea a durat doar nouă luni. "Am primit o ofertă la un preţ promoţional. Condiţia a fost să prelungesc contractul încă doi ani, dar am constatat cu stupoare că după nouă luni mi s-a facturat o rată pentru laptop", povesteşte bucureşteanca.
Deşi a făcut o sesizare la companie nu a primit niciun răspuns, iar când a vrut să rezilieze contractual a fost înştiinţată că trebuie să plătească 50 de euro penalităţi pentru postul telefonic, plus 95 de euro pentru internet.
"Eroare de sistem"
Contactaţi de reporterii EVZ, reprezentanţii companiei Romtelecom susţin că este o greşeală provocată de sistemul de facturare. "Plângerea clientei a fost analizată cu atenţie şi s-a constatat că s-a produs o eroare de sistem în modalitatea de facturare. Acest lucru s-a produs în momentul migrării clientei la un abonament mai avantajos în ceea ce priveşte tariful lunar şi viteza serviciului. Clienta a fost deja informată că i se va reglementa situaţia în următoarea factură. Ne exprimăm regretul pentru neplăcerile cauzate", au declarat reprezentanţii companiei.
OPINIA SPECIALISTULUI
"O omisiune înşelătoare"
Această practică se poate încadra în cazul practicilor comercială incorecte, susţin specialiştii de la Protecţia Consumatorului. "Situaţia descrisă poate fi analizată din perspectiva Legii 363/2007 privind practicile comerciale incorecte. Omiterea unei infomaţii esenţiale care determină sau este susceptibilă să determine luarea de către consumator a unei decizii de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat‐o, reprezintă o omisiune înşelătoare, în condiţiile art. 7 din Legea 363/2007, şi este sancţionată de autorităţile cu atribuţii în domeniu", explică situaţia Mihai Titichi, consultant la Centrul European al Consumatorilor din România. Această situaţie poate fi reclamată la Comisariatul Local pentru Protecţia Consumatorilor.
De asemenea, această practică încalcă şi legea privind încheierea contractelor. "Potrivit art. 19 din Legea 304/2003, contractele între consumatori şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice (telefonie şi internet) trebuie încheiate în scris sau prin mijloace electronice (cu respectarea condiţiilor cerute de lege pentru validitatea acestora).