Cancelarul german Angela Merkel a suscitat, în cadrul emisiunii la care a participat duminică seară, mai puţin interes decât personajul de desen animat Garfield, difuzat la aceeaşi oră, dar pe alt canal.
Spectacolul de televiziune a marcat începutul anului electoral în Germania şi a fost concepută ca o emisiune interactivă, în cadrul căreia cetăţenii puteau adresa întrebări cancelarului german.
RTL, postul de televiziune la care a fost difuzat, a atras în timpul emisiunii cu Angela Merkel numai 1,55 milioane de telespectatori, în timp ce televiziunea concurentă, ProSieben, a suscitat interesul a 5,7 milioane de persoane, prin difuzarea filmului "Codul lui Da Vinci".
Datele furnizate de o agenţie germană de măsurare a audienţelor arată că Merkel a fost de departe devansată de telenovela "Polizei Ruf 110", difuzată la postul public ARD (6,42 de milioane de telespectatori), dar şi de filmul "Garfield 2", cu 2,87 milioane de telespectatori.
Temele abordate, precum valoarea taxelor, programul militar sau salvarea companiei automobile Opel, nu au părut a fi teme de interes pentru germani.