Mergi cu trenul? Vezi că-ntârzie!

Pe mai multe tronsoane de cale ferată se lucrează, astfel că trenurile ajung cu întârzieri de aproape o oră la destinaţie. Pe alte tronsoane nu se lucrează, însă trenurile tot târziu ajung.

În luna martie a acestui an, trenul Accelerat 1741, de pe ruta Bucureşti Nord - Baia Mare, a avut o întârziere de aproape şapte ore, după ce a fost blocat în timpul nopţii din cauza unei defecţiuni.

Acesta este unul dintre numeroasele cazuri în care trenurile nu ajung la timp în gări, chiar dacă pacienţii nu sunt despăgubiţi pentru întârzieri. În 2009, numai în primele 9 luni ale anului, trenurile au acumulat întârzieri de 3 ani în primele 9 luni ale anului. Totuşi, călătorii nu pot fi despăgubiţi, din cauza unui vid legislativ.

Normele UE ar fi obligat CFR Călători să plătească despăgubiri, începând cu data de 3 decembrie 2009, însă România a profitat de o portiţă lăsată de legislaţie şi a cerut o derogare de cinci ani de la aplicarea prevederilor.

În această situaţie, călătorii care circulă între staţiile Sărăţel - Bistriţa Nord, Sărăţel - Marişelu şi Bistriţa Nord - Miceştii de Câmpie vor ajunge cu 40 de minute mai târziu decât era programat conform mersului trenurilor, din cauza lucrărilor pe care Compania de Căi Ferate "CFR" SA le face pe raza Regionalei CF Cluj între staţiile Sărăţel - Bistriţa Nord, Sărăţel - Marişelu şi Bistriţa Nord - Miceştii de Câmpie.

Nici cei care aleg să circule maşina pe la Sărăţel nu vor scăpa de întârieri, căci circulaţia pe DN15 A va fi blocată în dreptul acestei localităţi.

Se lucrează de câţiva ani şi pe ruta Bucureşti-Braşov, astfel că trenurile ajung cu întârziere. Chiar dacă nu se lucrează, apar alte cauze pentru care trenurile nici măcar nu pleacă la timp. De exemplu, trenul care ar fi trebuit să transporte călătorii de la Bucureşti la Moscova joi, 19 august, urma să plece din Gara de Nord cu o întârziere de câteva zeci de minute.