În loc să micşoreze distanţa care îl despărţea de Audi şi BMW, Mercedes-Benz constată, pe finalul lui 2012, că este încă şi mai departe de rivalii săi. Ca şi când n-ar fi fost de ajuns, celebrul producător auto german va diminua producţia de limuzine - din cauza cererii reduse - şi evaluează oportunitatea unor reduceri de costuri de circa un miliard de euro pe an.
Nici măcar o creştere a vânzărilor - realizare altminteri importantă, dată fiind criza economică mondială - nu mai este ce-a fost.
În loc să micşoreze distanţa care îl despărţea de Audi şi BMW, Mercedes-Benz constată, pe finalul lui 2012, că este încă şi mai departe de rivalii săi.
Rezultatele aferente primelor nouă luni ale anului în curs arată că Mercedes-Benz a comercializat 964.926 de autoturisme (o creştere de 5%), în timp ce Audi şi BMW au vândut 1,1, respectiv, 1,11 milioane de maşini (câştig de 13, respectiv, 8,6 procente comparativ cu perioada similară anterioară).
Ca şi când n-ar fi fost de ajuns, celebrul producător auto german a fost obligat să diminueze producţia celebrelor sale limuzine, Clasa S, din cauza cererii reduse.
Suplimentar, conducerea Daimler (concernul care deţine marca Mercedes-Benz) plănuieşte tăieri de costuri de circa un miliard de euro pe an, scrie presa internaţională.
Deloc surprinzător, cea din urmă iniţiativă (neconfirmată deocamdată de producătorul german) are ca scop creşterea profitabilităţii.
Dieter Zetsche, CEO Daimler, anunţase, în prima partea a anului, că Mercedes-Benz are ca obiectiv recâştigarea poziţiei de lider pe piaţa autoturismelor de lux, până cel mai târziu în 2020.