Mediul rural contribuie semnificativ la dezvoltarea vânzărilor on-line

Un sondajul la care au răspuns 343 de persoane dintre care 65% au fost femei și 35% bărbați ne arată faptul ca femeile acordă mult mai mult timp achizițiilor online și mediul rural contribuie semnificativ la creșterea vânzărilor pe acest segment.

În ceea ce priveste distribuția pe vârstă 30,7% dintre respondenți au vârsta cuprinsă în intervalul 18-24 de ani, acest segment fiind foarte activ în mediul online. Pe următorul loc fiind categoria de vârstă 25- 34 ani cu o pondere de 24,3%.

Referitor la mediul în care respondenții locuiesc, 58,3% dintre persoanele chestionate au menționat că locuiesc în mediul urban iar 41,7% locuiesc în mediul rural.

 

Datele prezentate mai sus ne ajută să întelegem modul în care utilizatorii au răspuns la întrebările din chestionar, astfel încât să putem crea conexiuni între comportamentul acestora și caracteristicile lor (vârstă, sex, venituri).

Sondajul a fost realizat de Agentia Promos în rândul utilizatorilor de toate vârstele, având ca scop înțelegerea comportamentului consumatorului în mediul online.

 

99,4% dintre persoanele ce au răspuns la chestionar au declarat că au achiziționat cel puțin o dată utilizând mediul online. Ținând cont de datele de mai sus, putem deduce faptul că românii capătă încredere în mediul online și că pentru a economisi timp aleg să achiziționeze produse online.

 

La întrebarea legată de ce produse achiziționează cel mai des utilizatorii au avut posibilitatea de a bifa mai multe variante de răspuns, astfel:

- haine și îmbrăcăminte 63,9%;

- cosmetice și produse de îngrijire 47,8%;

- telefoane 32,3%;

- electrocasnice 30,8%;

- laptopuri/PC-uri 22,9%;

- vacanțe 18,8%;

- decorațiuni pentru casă 14,4%;

- piese auto și accesorii 12,6%;

- echipament sportiv 10%;

- mobilă 6,7%.

 

Se observă un interes foarte mare pentru articolele vestimentare cât și pentru produsele de îngrijire, fiind urmate de dispozitivele de uz casnic și device-uri.