Mazda6 gama completă

Constructorul japonez a lansat versiunile hatchback şi sport combi, plus motorizarea diesel.

Efrumoasă şi atletică, are un caracter puternic, origini sănătoase, ochi migdalaţi şi, pe deasupra, e dinamică şi foarte silenţioasă. Are cam tot ce îşi doreşte un bărbat, aşa că e o adevărată plăcere să o scoţi la plimbare, mai ales că toţi întorc capul după ea. Nu, nu e vorba despre vreun fotomodel de top! E noua Mazda6, lansată săptămâna asta la Rapallo, lângă Genova, pe riviera italiană, în versiunile hatchback şi sport combi, plus motorizarea diesel.

Cu străduţele sale înguste şi încolăcite, Rapallo, cocheta staţiune de pe coasta Mediteranei unde ruşii şi germanii au bătut palma între cele două Războaie Mondiale, a scos în evidenţă atuurile, dar şi neajunsurile noii Mazda6. Sportivitatea şi eleganţa liniilor caroseriei sunt completate de confortul interior şi de ergonomia elementelor ce alcătuiesc planşa de bord.

Volanul telecomandă

Interfaţa om-maşină a fost aprofundată până la detaliu, noul sistem Cross-Functional Network permiţând controlul computerului de bord, al sistemului audio (marca Bose), al sistemului de aer condiţionat şi al Bluetooth-ului prin intermediul unor comenzi plasate pe volan.

E o maşină sigură şi foarte stabilă în viraje, ABS-ul, distribuţia electronică a frânării (EBD), controlul dinamic al stabilităţii (DSC), controlul electronic al tracţiunii (TCS) şi asistenţa la frânare făcându-şi simţită prezenţa.

Şi totuşi, virajele strânse şi serpentinele dau o senzaţie pregnantă de frustrare că nu poţi biciui herghelia de sub capotă. În plus, din cauza spaţiului generos din interior şi a dimensiunilor mai mari ale japonezei, ai sentimentul că, pe străduţele înţesate de motociclişti şi automobile mini, Mazda6 e ca o fiară în cuşcă.

Pentru cei care nu se simt atra- şi de Volkswagen Passat, Ford Mondeo şi Peugeot 407, principalele contracandidate din clasă ale ale modelului Mazda6, cele două noi versiuni de caroserie vor fi comercializate în România la preţuri începând de la 20.490 de euro (cu toate taxele) - pentru hatchback şi 21.290 de euro - pentru varianta sport combi.

Gama de propulsoare pe benzină - 1,8 l, 2 l şi 2,5 l - oferite de constructorul japonez a fost completată de un motor common- rail turbo diesel de 2 l, care dezvoltă 140 CP. Noua Mazda6 diesel va putea fi achiziţionată începând de la 22.190 de euro.