Mazda vrea un model premium

Pentru că segmentul premium este singurul care a făcut bani frumoşi pe timp de criză, Mazda, un producător generalist japonez, vizează lansarea unui autoturism de oraş care să concureze Mini.

De la Mazda chiar nu ne aşteptam. Destoinicul producător auto japonez se gândeşte serios la zona premium. Cel puţin aşa pretinde ediţia online a revistei "Autocar", care l-ar fi citat pe un oficial de rang înalt Mazda.

Nu este vorba de o migrare a întregii game spre zona "de fiţe", ci doar de lansarea unui model mai scump.

Suficient de scump (şi arătos) pentru a putea fi considerat o alternativă la Mini. O iniţiativă similară a încercat Citroen, cu gama DS3. 

Conceptul Kiyora, prezentat în 2008, ar putea fi un punct de plecare pentru modelul premium Mazda. Asta ar scoate din discuţie o eventuală temă retro a viitorului subcompact nipon.

Potrivit informaţiilor disponibile la acest moment, modelul premium de la Mazda ar urma să iasă în lume peste aproximativ doi-trei ani.