Matematica nu e agreată nici la școala primară

Testarea la matematică, prin care au trecut ieri cei 200.000 de elevi de clasa a II-a, a fost ceva mai complexă decât sunt obișnuiți copiii români.

Ambele variante ale evaluării, gândite după tiparul testelor PISA, au avut 12 de cerințe, unele cu multiple variante de răspuns. Testul numărul 1, spre exemplu, a fost țesut în jurul invitațiilor pentru serbarea de 1 iunie. Exercițiul cu numărul șapte suna cam așa: „Diana a desenat o invitație în formă de floare. Ce figură geometrică a folosit pentru a desena mijlocul florii? Un pătrat, un dreptunghi, un triunghi sau un cerc?”.

Pentru unii elevi, cele 25 de minute alocate rezolvării nu au fost suficiente. „La început mi s-a părut ușor, dar de la exercițiul 12 încolo am început să mă împotmolesc”, spune Andrei, un băiețel de clasa a II-a din sectorul 1 al Capitalei.

Gândirea logică, puțin antrenată

Și dascălii spun că ultimele cerințe necesitau mai multă gândire logică, prea puțin dezvoltată în școala românescă. Micuții de clasa a IV-a, deși mult mai entuziaști la ieșirea din examen, au aflat zilele acestea că rezultatele nu sunt extraordinare.

„Aproape nimeni nu a reușit să ia punctaj maxim, au greșit pentru că s-au grăbit”, explică o învățătoare de la clasa a IV-a din București. Azi și mâine urmează evaluarea la Limbă și Comunicare (inclusiv franceză sau engleză), respectiv Matematică și Științele Naturii a elevilor de clasa a VI-a. Motivul susținerii testului de limbă străină este dorința șefilor de la Educație să introducă, în câțiva ani, o astfel de probă și la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a.