Maşinile zburătoare sunt gata de plecare

Maşinile zburătoare sunt gata de plecare

Modelele hibrid automobil-avion vor fi controlate complet automat, astfel încât utilizatorii vor fi simpli pasageri în timpul zborului.

Unul dintre cei mai proeminenţi pionieri în domeniul calculatoarelor personale şi al vehiculelor electrice, britanicul Sir Clive Sinclair, a apreciat într-un interviu acordat postului BBC Radio 4 că maşinile zburătoare personale vor fi realizabile „curând“. „Sunt sigur că vor apărea şi sunt sigur că vor schimba lumea într-o manieră dramatică“, a spus inventatorul, care a devenit cunoscut pentru computerul Sinclair Spectrum şi pentru proiectul său de maşină electrică C5.

Inventatorul a precizat că el nu planifică să dezvolte vreun proiect în acest sens, dar a menţionat că ar fi încântat să se implice într-un astfel de efort. „Maşinile zburătoare sunt perfect posibil de realizat din punct de vedere tehnic“, afirmă Sinclair, adăugând că ele „trebuie să fie controlate complet automat, deoarece nu putem învăţa să pilotăm cu toţii“. De asemenea, în opinia sa, propulsia maşinilor zburătoare trebuie să fie electrică, întrucât motoarele cu combustie internă - indiferent de tip - „nu sunt suficient de fiabile“.

Sir Clive Marles Sinclair, în vârstă de 68 de ani, a inventat, printre altele, primul calculator de buzunar ultrasubţire, în 1972. După ce, la finele anilor 1970 şi începutul anilor 1980, a cunoscut un succes răsunător cu computerele personale din seria ZX (ZX80, ZX81 şi ZX Spectrum), el s-a implicat în conceperea unui autoturism cu propulsie electrică, C5, proiect în cele din urmă eşuat. După o tentativă similară cu o bicicletă electrică, Zike, şi o motocicletă de asemenea electrică, Zeta, Sinclair produce în prezent o minibicicletă pliabilă, A-Bike, care se vinde destul de bine.

O flotă de modele

Mai multe „maşini zburătoare“ - în fapt, cu puţine excepţii, doar vehicule care se transformă fie în maşini de şosea, fie în avioane - există deja pe piaţă, la preţuri deocamdată prohibitive pentru oamenii de rând. Câteva nume ar fi Terrafugia Transition, X-Hawk, Super Sky Cycle, Moller M200G Volantor, sau PAL-V şi mai nou-venita AirCar, prezentată la Salonul Auto de la New York (21-30 martie). AirCar poate circula pe şosele cu maximum 140 km/h, iar în zbor se deplasează cu până la 320 km/h, având o autonomie de 1.600 de km.

Ne puteți urmări și pe Google News