Peste o treime dintre cumpărătorii de bună credinţă a maşinilor second hand sunt înşelaţi de samsarii de maşini. Potrivit unui sondaj realizat de InspectorulAuto.ro, 34,4% dintre români cumpără o maşină cu kilometrajul dat înapoi sau cu daune majore ascunse.
Explicaţia dată de către experții din domeniul auto este că românii îşi doresc cu orice preţ maşini mai scumpe decât cele pe care şi le pot permite, chiar cu riscul de a se lăsa păcăliți cu bună știință, potrivit g4media.ro
„Achiziţia unei maşini este 90 % emoţie, 10 % raţiune şi vânzătorii ştiu foarte bine acest lucru şi îl exploatează la maximum. Maşinile sunt polişate, lustruite, miros frumos. Speach-ul vânzătorului este în direcţia de a minimiza orice problemă depistată, şi urgenţa. Mulţi se bazează pe urgenţă. „Hai că am un client, hai că am doi, hai că mă sună. Grăbeşte-te, dă-mi un avans, fă ceva” a declarat Mihai Cune, realizatorul studiului şi fondatorul platformei online InspectorAuto.ro.
Preţul mediu pentru o maşină second hand este de 14.500 euro, preţul maxim de 134.000 euro, în timp ce preţul minim este de 2.500 euro.
„Din păcate, mulți clienți nu se informează. Ei doresc să-şi cumpre cu un buget mic o maşină cât mai nouă şi cu km cât mai puţini. Aici intervin samasarii care le îndeplinesc dorinţa. Dacă un client îşi doreşte o maşină cu 100.000 de km, care pe piaţă este undeva la 10.000 de euro, samsarul îi spune „Ok, pot să îţi dau eu una la 100.000 km cu 7.000 euro”. Iar samsarii ce fac? Cumpără maşini din afară cu kilometraj mult mai mare, le aduc în România, le înregistrează cu un kilometraj mult mai mic şi oferă exact ce îşi doreşte clientul. Asta cu toate că cei mai mulţi dintre clienţi văd că ceea ce cumpără este mult mai ieftin decât ceea ce găsesc pe piaţă. Din darea kilometrajului înapoi, samsarii pot câştiga până la 20% din valoarea unei maşini”, a declarat Bogdan Penciu, dealer auto autorizat
Ce pot face oamenii pentru a nu mai fi păcăliți?
„Un cumpărător de bună credinţă ar trebui să verifice mai întâi online, după seria de şasiu, pentru a vedea dacă sunt sau nu kilometrii daţi înapoi, sau dacă maşina a avut eventuale daune. Acesta este un filtru preliminar. Apoi, înainte de cumpărare, trebuie făcută o verificare tehnică şi de daunalitate, cu măsurarea grosimii stratului de vopsea. Trebuie să vedem dacă motorul funcţionează corespunzător, dacă a avut avarii majore care nu figurează în niciun raport online şi dacă are probleme pe zona de siguranţă sau zona electrică”, a declarat Mihai Cune.