Maşina „de damă“: motor puternic, portbagaj generos

Bagaj pentru plafonul auto. Sursa foto: Arhiva EVZ

Producătorii auto au făcut din maşinile pentru femei vedetele SIAB 2007.

Numărul din ce în ce mai mare al femeilor care îşi conduc propria maşină i-a determinat pe expozanţii de la Salonul Internaţional Auto Bucureşti (SIAB) să aducă la târg automobile pe gustul şoferiţelor.

Clasicele Mini Cooper produse de BMW sau maşinile Beetle ale celor de la Volkswagen au ajuns la Bucureşti în variante noi, mai puternice, şi au devenit vedetele Salonului.

Pe lângă clasicele variante de maşini mici, destinate femeilor, scoase pe piaţă de producătorii populari, companiile premium au adus modele care, chiar şi la stadiul de „concept car“ (modele care vor intra în fabricaţie în perioada următoare), au atras privirile femeilor prezente la salon. În topul preferinţelor: noul Mini Cooper Clubman, mai lung cu 24 de centimetri decât vechiul Mini, cu split doors în loc de haion şi cu un preţ mai mare cu 2.000 de euro.

BMW, producă torul maşinii, estimează că peste 50% dintre maşinile Clubman vor ajunge la proprietari femei, în ciuda numelui. Conceput pentru doamne, noul model oferă un spaţiu de depozitare al portbagajului cu 100 de litri mai mare decât actualul Mini Cooper şi o uşă club (care se deschide dinspre faţa maşinii spre spate) pe partea dreaptă, care le va permite mămicilor aşezarea în siguranţă a copiilor.

O altă maşină cu aspect 100% feminin este conceptul Fiat 500, cu care italienii speră să depăşească recordul deţinut de Fiat Panda la capitolul vânzări către proprietari de sex feminin.

Preţul noului Fiat 500 nu este încă public, însă motorizările cu care va fi echipată această maşină va cuprinde şi o versiune sport, cu un motor de 100 de cai-putere. Maşina va fi produsă în Polonia pe platforma tehnică a viitorului Ford KA, o altă maşină aflată în topul preferinţelor femeilor.   Supremaţia X3, în pericol Maşinile mici, versiune hatchback, preferate până în prezent de femei, sunt perfect „oglindite“ şi în noul model Subaru Impreza, ajuns şi în România, după o oprire la Salonul de la Frankfurt. Producătorul prezintă noul model sub conceptul Sport Casual şi mizează pe vânzări cu cel puţin 20% mai mari în rândul femeilor decât până în prezent.

Cele două motorizări destinate noului public sunt 1,5 litri şi 2,0 litri, pe benzină. În privinţa modelelor SUV, maşinile BMW X3, preferate până în prezent de femei, datorită unui aspect mai compact decât cel al BMW X5, sunt ameninţate de noile Volvo XC60, care vor ajunge pe piaţa din România în prima jumătate a lui 2009.

Proiectat după acceaşi reţetă, un SUV ceva mai mic decât cele clasice, XC60, va fi fabricat pe platforma Land Rover Freelander şi va intra în producţie în 2008.