Maşina-asistentă personală, o realitate potenţială

FORD EVOS. Conceptul care anunţă apropiata apariţie a noii generaţii Ford Mondeo prefigurează, în acelaşi timp, maşina viitorului, una care va interacţiona cu proprietarul în cele mai nebănuite moduri.

Ford prezenta, în 2005, conceptul Iosis, cel care, la foarte scurtă vreme, avea să devină actualul Mondeo. În această toamnă, producătorul american a etalat, la Salonul auto de la Frankfurt, o evoluţie a limbajului de desing Kinetic, sub forma spectaculosului prototip hibrid Evos, cel care vesteşte iminenta apariţie a viitoarei generaţii Mondeo.

Viitorul Mondeo, în ianuarie

Deşi Ford s-a ferit să facă un anunţ oficial, toată lumea din industria auto aşteaptă noul Mondeo luna viitoare, cu ocazia Salonului auto de la Detroit. Şi nu oricum, ci ca o transpunere raţională a lui Evos.

Ce înseamnă asta? Mondeo va moşteni stilul agresiv-elegant al lui Evos, dar nu şi însuşirile fie prea avangardiste, fie nejustificat de costisitoare (vezi portierele cu deschidere pe verticală) pentru o maşină care nu va cocheta cu segmentul premium.

Evos este o platformă de prezentare a ideii de maşină a viitorului, aşa cum este ea văzută şi dorită de Ford. Producătorul american, care lucrează deja la tehnologiile etalate pe acest concept, susţine, prin vocile unora dintre cei mai autorizaţi reprezentanţi ai săi, că maşina viitorului va interacţiona cu proprietarul său în cele mai nebănuite şi utile moduri.

Automobilul va deveni un fel de asistentă personală a şoferului, comunicând în permanenţă cu computerul şi smartphone-ul acestuia. Îi va prelua mesajele şi îi va pune la punct agenda. Dacă un partener anunţă, printr-un mesaj, că întârzie la întâlnirea programată la prima oră, maşina va modifica numaidecât ora la care este programată alarma, pentru a nu-l trezi inutil pe proprietar.

Conectat la reţelele sociale

Maşina viitorului va obţine cea mai proaspătă prognoză meteo pentru itinerarul şi destinaţia alese, va cere prietenilor din reţelele sociale la care este conectat şoferul sugestii asupra unor posibile trasee, în funcţie de starea de spirit a celui de la volan, apoi îşi va alege singură setarea optimă (sport sau confort) pentru călătorie.

Muzica favorită va fi comandată tot de maşină, în funcţie de obiceiurile proprietarului. În apropierea destinaţiei, autoturismul va căuta un loc de parcare liber pe care îl va rezerva (se pare că, în viitor, se va putea face aşa ceva) şi spre care se va îndrepta exclusiv în modul electric, nepoluant (dacă punctul final al voiajului se găseşte în oraş). <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/9R9hr5WQYAk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>