Marile magazine din România exilează produsele autohtone. Doar un sfert dintre legume şi fructe sunt româneşti

Atunci când mergem la cumpărături în marile magazine din România, majoritatea etichetelor la legume şi fructe indică o ţară de origine străină. Produsele româneşti nu sunt pe placul celor care decid stocul de produse din marile lanţuri de magazine. Nici măcar la produsele lactate situaţia nu este mai bună.

Jumătate din alimentele care se găsesc pe rafturi nu sunt comercializate în România. Situaţia este evidenţiată într-un studiu dat publicităţii ieri.

Raportul este rezultatul unei cercetări derulate de World Wide Fund for Nature România, în perioada 18 aprilie-18 mai. În realizarea acestui studiu au fost analizaţi zece comerciaţi de pe piaţa românească. Niciunul dintre aceştia nu a reuşit să atingă măcar jumătate din scorul maxim realizat pe baza punctajului acordat de reprezentanţii studiului.

Situaţia reliefează că majoritatea comercianţilor din România sunt netransparenţi, ignoră producătorii locali, preocuparea lor faţă de mediu nu se regăşeşte în practicile din interiorul pieţei şi credibilitatea răspunsurilor oferite este serios pusă la îndoială de realitatea de pe rafturi.

Daciana Sârbu, membru al Comisiei de Mediu, Sănătate Publică şi Siguranţă Alimentară din Parlamentul European, a declarat, în acest sens, că "educaţia ecologică şi cea nutriţională nu sunt suficiente pentru a responsabiliza lanţurile de magazine din România. Este nevoie şi de promovarea unei legislaţii care să sprijine producătorii autohtoni pentru a ajunge cu produsele la raft. Aceleaşi lanţuri de magazine au la Bruxelles rafturi speciale pentru produsele ecologice din producţia proprie", a mai declarat europarlamentarul român. Studiul Retailer Scorecard urmăreşte performanţa retailerilor în şase sectoare cheie de business cu impact asupra mediului şi societăţii: peşte, produse lactate, legume şi fructe, produse din hârtie, detergenţi şi politici de mediu.